An evaluation on practicing of teacher s book and student s workbook based on music classes 2006 primary education teaching program


Creative Commons License

Demirci B., Albuz A.

International Journal of Human Sciences, cilt.7, sa.2, ss.247-266, 2010 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2010
  • Dergi Adı: International Journal of Human Sciences
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source
  • Sayfa Sayıları: ss.247-266
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırma, 2006 ilköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programına dayalı öğretmen kılavuz kitabı ve öğrenci çalışma kitaplarının uygulamadaki görünümünü değerlendirmek için hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ankara ili merkez ilçe ilköğretim okulları, örneklemini ise; Çankaya, Etimesgut, Kazan, Keçiören, Yenimahalle ilçelerine bağlı yirmi ilköğretim okulu oluşturmuştur. Araştırmada görüşme yöntemi kullanılmış olup; elde edilen verilerin çözümlenmesinde kısmi içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sonucuna dayanarak; 2006 ilköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programına dayalı öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının örneklem grubu dahilinde uygulamadaki görünümüne ilişkin bulgular ortaya koyulmuş, aksayan yönlerine dair gerekli önermelerde bulunulmuştur.