International Journal of Human Sciences, cilt.7, sa.2, ss.247-266, 2010 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma, 2006 ilköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programına dayalı öğretmen kılavuz kitabı ve öğrenci çalışma kitaplarının uygulamadaki görünümünü değerlendirmek için hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ankara ili merkez ilçe ilköğretim okulları, örneklemini ise; Çankaya, Etimesgut, Kazan, Keçiören, Yenimahalle ilçelerine bağlı yirmi ilköğretim okulu oluşturmuştur. Araştırmada görüşme yöntemi kullanılmış olup; elde edilen verilerin çözümlenmesinde kısmi içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sonucuna dayanarak; 2006 ilköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programına dayalı öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının örneklem grubu dahilinde uygulamadaki görünümüne ilişkin bulgular ortaya koyulmuş, aksayan yönlerine dair gerekli önermelerde bulunulmuştur.