V. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2021, ss.95
Özet
Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını hayatın her alanını etkilediği gibi eğitimi
de etkilemiştir. Bu çerçevede ülkemiz diğer birçok ülke gibi uzaktan eğitim sürecine
geçmiş ve ilk, orta ve yükseköğretimde eğitim çeşitli uzaktan eğitim uygulamalarıyla
gerçekleşmiştir.
Söz konusu eğitimlerin istenilen sonucu verip vermediği yeni araştırmaların konusu
olmaya devam etmektedir. Bu süreçte hazırlık sınıfı olan yabancı dille ilgili bölümlerde
de yabancı dil eğitimi uzaktan eğitim yoluyla gerçekleşmiştir. Bilindiği üzere yabancı dil
eğitimde en zor kazanılan becerilerden birisi olan “konuşma becerisi” bu çalışmanın odak
noktasını oluşturacaktır. Örneklem olarak seçilen Gazi Üniversitesi Almanca Hazırlık
Biriminde 2020-2021 eğitim-öğretim yılında uzaktan eğitim yoluyla Almanca öğrenmiş
olan ve başarılı bir şekilde lisans eğitimine başlayan öğrencilerin Almanca konuşma
becerisine istenilen düzeyde (B1) sahip olup olmadıkları araştırılacaktır.
Halihazırda Gazi Üniversitesi Almanca Öğretmenliği birinci sınıf öğrencisi olan bu
öğrenciler arasından seçilen bazı öğrencilere Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı birinci sınıf müfredatında zorunlu ders kapsamında
okutulmakta olan Almanca Sözlü İletişim Becerileri-I Dersi kapsamında çeşitli
rubriklerle yapılan uygulamalar neticesinde Almanca konuşma becerilerinin hangi
düzeyde olduğu, gerek söz dizimi, gerek dil bilgisi düzeyi ve gerekse sesletim açısından
hangi eksikliklerinin olduğu tespit edilecek ve uzaktan eğitimin konuşma becerisi
özelinde istenilen seviyeye ulaşma hususunda yeterli olup olmadığı, olası yetersizliklerin
hangi alanlarda kendini gösterdiği ortaya konmaya çalışılacaktır.
Anahtar kelimeler: Uzaktan eğitim, konuşma becerisi, Alman dili eğitimi