NWSA: Education Sciences, cilt.5, sa.2, ss.471-478, 2010 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma öğretmenlerin Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) yapmaya ilişkin tutumlarını belirlemeyi ve çeşitli değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Arslan’ın 2006 yılında geliştirdiği ve geçerlik, güvenirlik çalışması yaptığı “Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Ölçekte ayrıca kişisel bilgiler toplamaya yönelik seçenekler de bulunmaktadır. Araştırma grubunu Ordu’nun Fatsa ilçesindeki iki ilköğretim okulunda çalışan 91 öğretmen oluşturmaktadır. BDE yapmaya ilişkin tutumlar ve incelenecek değişkenler için aritmetik ortalama ve standart sapmalar bulunmuştur. Değişkenler arasında fark olup olmadığı ise .05 anlamlılık düzeyinde bağımsız “t” testi ve ANOVA kullanılarak belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, öğretmenlerin BDE yapmaya ilişkin tutumlarının üst düzeyde olduğu (X=80.31), cinsiyete ve branşa göre tutumun değişmediği, 20 yıldan fazla deneyime sahip öğretmenlerin tutumlarının ise diğer öğretmenlere göre daha düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir.