Lisanî İlimler Dergisi, cilt.2, sa.s, ss.73-85, 2024 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı Arapça öğrencilerinin Arapça haftanın
günlerini hafızada kalıcı olabilecek şekilde öğrenmelerine katkı sağlayacak bir
etkinlik örneği önerisinde bulunmaktır. Çalışma nitel bir yöntem ve yapılan
ilgili araştırmaların taranması yoluyla yapılmıştır. Arapça öğrenen öğrencilere
haftanın günlerinin öğretilmesi genelde ezberleme yoluyla yapılmaktadır.
Öğretmen haftanın günlerini ya tahtaya yazmakta ya da ders materyalinden bir
dersin bir bölümünde öğrencilere anlatmakta,
tekrarlatmakta ve ezberlemelerini istemektedir. Bu yöntemle Arapça
haftanın günleriyle tanışan öğrenciler her ne kadar ezberlemiş olsalar da
uygulamada ve günlük kullanımda problem yaşama ihtimalleri yüksek düzeyde
olmaktadır. Günlük kullanım sırasında bu problemi aşmak için Arapça öğrencileri
haftanın günlerini ya parmaklarıyla sayarak hatırlamaya ve kullanmaya
çalışmakta ya da birilerin-den yardım alma ihtiyacı duymaktadır. Bu çalışmada
verilen etkinlik örnekleri Arapça haftanın günlerinin Arapça öğrencilerinde
hafızada kalıcı ve kolay hatırlanacak bir düzeyde öğrenilmesine büyük oranda
katkı sağlayacağı umulmaktadır.