Fransızcanın Yabancı Dil olarak Öğretiminde Güncel Teknoloji Araçları


Özbek Ö.

Multidisipliner Bilimsel çalışmalar ve Küresel Uygulamaları Uluslararası Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 06 Mart 2022

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Girne
  • Basıldığı Ülke: Kıbrıs (Kktc)
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Fransızcanın yabancı dil olarak öğretimi alanında geçmişten günümüze kadar birçok yöntem, yaklaşım ve araca yer verilmiştir. Döneme, yıla, amaca, ihtiyaca veya başka değişkenlere göre yeni araçların ve yaklaşımların ortaya çıktığı görülmüştür. İçinde bulunduğumuz teknoloji çağında da güncel teknolojik gelişmeleri yabancı dil öğretiminin dışında bırakarak bir öğretim modeli tasarlamak veya düşünmek mümkün değildir. Framapad, Kahoot, Padlet, Zexperts Fle, Newspaper Generator vb. teknoloji araçlarının çocukların, gençlerin veya yetişkinlerin yabancı dil öğrenme sürecine etkilerinin yadsınamaz olmasından dolayı söz konusu araçlar Avrupada Fransızcanın yabancı dil olarak öğretiminde kullanılmakta ve birçok uzman tarafından da kullanılması önerilmektedir.

Çalışmamızın amacı sözü edilen teknoloji araçlarına veya diğer bir adıyla Web 2.0 araçlarına dikkat çekmek; bu araçların eğitim ve öğretim amacıyla yabancı dil sınıfında nasıl kullanılabileceğini vurgulamaktır. Bu araçların bir yabancı dil öğretmeni için birçok kullanım yeri bulunmaktadır: Dersin ve ders materyalinin oluşturulması aşamasında, dersin yürütülmesi aşamasında (yüzyüze veya uzaktan; bireysel veya grup çalışması), öğretmen-öğrenen veya öğrenen-öğrenen işbirliği sürecinde, öğrenmelerin ölçme ve değerlendirme sürecinde veya derslerle/ödevlerle/sınavlarla ilgili tüm verilerin depolanmasında kullanılabilirler. Avrupa Konseyi tarafından yayınlanan Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni (AOBM)’ne göre, Avrupa ülkelerinden modern Avrupa dillerinin öğretiminde kullanılabilecek teknolojik gelişmeler ve bilgi teknolojileriyle ilgili konularda işbirliği halinde olmaları ve bilgi alışverişi yapmaları istenmektedir. Bu durum teknolojinin günümüzde yabancı dil eğitiminin gelişmesindeki etkisini göstermektedir. 

Many methods, approaches and tools have been implicated in the teaching of French as a foreign language until today. It has been observed that new tools and approaches have emerged according to the period, year, purpose, need or other variables. In the technology age we live in, it is impossible to design or think of a teaching model or a course by excluding current technological developments from foreign language teaching. As the effects of technology tools such as Framapad, Kahoot, Padlet, Zexperts Fle and Newspaper Generator on the foreign language learning process of children, youth or adults are undeniable, these tools are used in the teaching of French as a foreign language in Europe and are recommended to be used by many experts of the domain.

The aim of our study is to indicate the current technology tools, or in other words Web 2.0 tools in question; to emphasize how they can be used in the foreign language classroom for education and training purposes. These tools have many ways of use for a foreign language teacher: They can be used during the creation of the course and course material, during the execution of the course (face-to-face or online; individual or group work), in the teacher-learner or learner-learner cooperation processes, in the measurement and evaluation process of learning, or in the storage of all data related to the lessons/homework/exams. According to the Common European Framework of Reference for Languages ​​(CEFR) published by the Council of Europe, European countries are requested to cooperate and exchange information on technological developments and information technologies that can be used in the teaching of modern European languages. This situation shows the effect of technology on the development of foreign language education today.