Multidisipliner Bilimsel çalışmalar ve Küresel Uygulamaları Uluslararası Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 06 Mart 2022
Fransızcanın
yabancı dil olarak öğretimi alanında geçmişten günümüze kadar birçok yöntem, yaklaşım
ve araca yer verilmiştir. Döneme, yıla, amaca, ihtiyaca veya başka değişkenlere
göre yeni araçların ve yaklaşımların ortaya çıktığı görülmüştür. İçinde
bulunduğumuz teknoloji çağında da güncel teknolojik gelişmeleri yabancı dil
öğretiminin dışında bırakarak bir öğretim modeli tasarlamak veya düşünmek mümkün
değildir. Framapad, Kahoot, Padlet, Zexperts Fle, Newspaper Generator vb. teknoloji
araçlarının çocukların, gençlerin veya yetişkinlerin yabancı dil öğrenme
sürecine etkilerinin yadsınamaz olmasından dolayı söz konusu araçlar Avrupada Fransızcanın
yabancı dil olarak öğretiminde kullanılmakta ve birçok uzman tarafından da kullanılması
önerilmektedir.
Çalışmamızın
amacı sözü edilen teknoloji araçlarına veya diğer bir adıyla Web 2.0 araçlarına
dikkat çekmek; bu araçların eğitim ve öğretim amacıyla yabancı dil sınıfında
nasıl kullanılabileceğini vurgulamaktır. Bu araçların bir yabancı dil öğretmeni
için birçok kullanım yeri bulunmaktadır: Dersin ve ders materyalinin
oluşturulması aşamasında, dersin yürütülmesi aşamasında (yüzyüze veya uzaktan;
bireysel veya grup çalışması), öğretmen-öğrenen veya öğrenen-öğrenen işbirliği
sürecinde, öğrenmelerin ölçme ve değerlendirme sürecinde veya derslerle/ödevlerle/sınavlarla
ilgili tüm verilerin depolanmasında kullanılabilirler. Avrupa Konseyi
tarafından yayınlanan Diller İçin Avrupa
Ortak Başvuru Metni (AOBM)’ne göre, Avrupa ülkelerinden modern Avrupa
dillerinin öğretiminde kullanılabilecek teknolojik gelişmeler ve bilgi
teknolojileriyle ilgili konularda işbirliği halinde olmaları ve bilgi
alışverişi yapmaları istenmektedir. Bu durum teknolojinin günümüzde yabancı dil
eğitiminin gelişmesindeki etkisini göstermektedir.
Many
methods, approaches and tools have been implicated in the teaching of French as
a foreign language until today. It has been observed that new tools and
approaches have emerged according to the period, year, purpose, need or other
variables. In the technology
age we live in, it is impossible to design or think of a teaching model or a
course by excluding current technological developments from foreign language
teaching. As the effects of technology tools such as Framapad, Kahoot, Padlet,
Zexperts Fle and Newspaper Generator on the foreign language learning process
of children, youth or adults are undeniable, these tools are used in the
teaching of French as a foreign language in Europe and are recommended to be
used by many experts of the domain.
The aim of our study is to indicate the current technology tools, or in other words Web 2.0 tools in question; to emphasize how they can be used in the foreign language classroom for education and training purposes. These tools have many ways of use for a foreign language teacher: They can be used during the creation of the course and course material, during the execution of the course (face-to-face or online; individual or group work), in the teacher-learner or learner-learner cooperation processes, in the measurement and evaluation process of learning, or in the storage of all data related to the lessons/homework/exams. According to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) published by the Council of Europe, European countries are requested to cooperate and exchange information on technological developments and information technologies that can be used in the teaching of modern European languages. This situation shows the effect of technology on the development of foreign language education today.