Müzik Öğretmenliği Lisans Programlarına Yönelik Saksafon Öğretim Programı Tasarısı ve Değerlendirilmesi


Creative Commons License

Önlü A., Albuz A.

Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, sa.3, ss.109-136, 2015 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2015
  • Dergi Adı: Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.109-136
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırmada Müzik Öğretmenliği Lisans Programlarında uygulanmak üzere saksafon dersi için 14 haftalık başlangıç düzeyi öğretim programı hazırlanmış ve hazırlanan programın deneysel uygulamadaki görünümü değerlendirilmiştir. Programın hazırlanmasında yapılandırmacı felsefe esas alınarak öğrenme odaklı bir yaklaşım sergilenmiştir. Araştırmada model olarak nitel araştırma yöntemlerinden biri olan eylem araştırması kullanılmış olup, nitel veriler için literatür taramasından, nicel veriler için ise deneysel sürece yönelik uygulama boyutundan elde edilen sayısal verilerden yararlanılmıştır. Araştırmanın uygulama boyutu, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda 7 haftalık süreyle haftada 2 saat olarak 2 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama esnasında süreç değerlendirmek için düzenli aralıklarla ara değerlendirmeler yapılmış ve uygulama sonunda genel duruma yönelik olarak katılımcıların performansları; Müzik Öğretmenliği Bölümlerinde bireysel çalgı eğitimi veren 3 uzman öğretim üyesi tarafından değerlendirilmiştir. Süreç ve uzman değerlendirmelerinden elde edilen veriler ışığında programın işlevselliği sınanarak başarılı olduğu kanaatine varılmıştır.