Öğrencilerin yansıtma raporlarına ilişkin öz, akran ve öğretim elemanı değerlendirmeleri.


Atasoy B., Yüksel A. O., Somyürek S.

Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.332-333

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.332-333
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öz ve akran değerlendirmenin aktif öğrenmeyi ve sosyal yapılandırmacılığı temel aldığı ve pek çok açıdan öğrenmeye katkı sağladığı bilinmektedir. Bununla birlikte, öğrenenlerin kendisini ve akranlarını değerlendirmede ne kadar başarılı olduğu tartışılmaya devam etmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin Grafik ve Canlandırma dersi kapsamında oluşturdukları e-portfolyolara ilişkin kendileri, akranları ve öğretim elemanı tarafından yapılan değerlendirmeleri incelemek ve aralarındaki ilişkileri analiz etmektir. Gazi Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2.sınıf öğrencilerinden 26’sının katılımıyla gerçekleştirilen çalışmada, öğrenenlerden her hafta derste öğrendikleri konular ve yapmaları gereken görevler hakkında yansıtma raporları oluşturmaları istenmiştir. Bu raporlar öğrenciler tarafından birleştirilerek dönem sonunda e-portfolyolar oluşturulmuştur. Uygulama, 2016-2017 öğretim yılı bahar döneminde 14 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. E-portfolyaların değerlendirilmesinde araştırmacılar tarafından geliştirilen bir dereceleme ölçeğinden faydalanılmıştır. Öz, akran  ve öğretim elemanının değerlendirme puanları incelenerek aralarındaki ilişkiler analiz edilmiştir. Korelasyon analizinden elde edilen sonuçlara göre öz değerlendirmeler ile öğretim elemanının değerlendirmeleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir  ilişki vardır. Benzer şekilde öz değerlendirmeler ile akran değerlendirmesi arasında da orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir  ilişki olduğu görülmüştür. Akran değerlendirmesi ile öğretim elemanı değerlendirmesi arasında ise yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olması dikkat çekmektedir.

It is known that self and peer evaluation is based on active learning and social constructivism, and contributes to learning in many ways. However, to what extent learners’ are able to assess themselves or their peers is still controversial. This research aims to examine the relationships among self, peer, and tutor evaluations. The study was conducted with 26 students attending Computer Education and Instructional Technologies Department at Gazi University. Treatment lasted 14 weeks in Educational Graphics and Animations course. Each week, learners are asked to create reflection reports about the subjects they learned and the tasks they needed to do. At the end of the semester, e-portfolios were created by the students as the combination of their reflection reports. A rubric developed by researchers has been utilized in evaluating e-portfolios. The evaluation scores of the self, peer, and tutor were examined and the relations between their evaluations were analyzed. Correlational statistics showed that there is a moderate, positive and meaningful relationship between self and tutor evaluations. Similarly, a moderate, positive and meaningful relationship between self and peer evaluations was found. Moreover, it is noteworthy that there is a high level of positive and meaningful relationship between peer and tutor evaluation.