Pearson Journal of Social Sciences & Humanities, cilt.7, sa.20, ss.51-62, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı 21.yy eğitim yaklaşımlarından biri olan, Popüler Müzik
Pedagojisini derinlemesine inceleyerek, günümüz öğretim yöntemleri hakkında alana katkı
sağlamaktır. Araştırma, nitel bir çalışma olup, verilerin toplanmasında kaynak tarama yöntemi
kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, belli bir kapsam bütünlüğü çerçevesinde, aşamalı bir
şekilde sıralanmıştır. Araştırma Popüler Müzik Pedagojisinin genel prensipleri ve işleyişini
ortaya koyması bakımından önemlidir. Buna göre Popüler müzik pedagojisi özünde, geleneksel
pedagojiinin kendi kendini yöneten bir öğrenme ortamına uyarlandığı bir yaklaşımdır. Bu
bilgiler ışığında Popüler Müzik Pedagojisine ilişkin yapılan çalışmalar incelenerek önerilerde
bulunulmuştur. Çalışmanın, Popüler Müzik Pedagojisini kullanacak araştırmacılara gerek
yaklaşımın verilerine ilişkin bilgi toplama, araştırma ve gerekse uygulamalarında yol
göstereceği umulmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Müzik eğitimi, popüler müzik, popüler müzik pedagojisi.
The aim of this study is to explore Popular Music Pedagogy, one of the 21st-century
education approaches, in order to contribute to the literature on contemporary instruction
methods. It is a qualitative study carried out with literature review method for collecting data.
The findings were listed in a gradual manner with coherence of scope. This research is
significant in that it reveals the general principles and functioning of Popular Music Pedagogy.
The study shows that Popular Music Pedagogy is essentially an approach in which traditional
pedagogy is adapted to a self-directed learning environment. As a consequence, the studies on
Popular Music Pedagogy were analyzed and suggestions were made accordingly. The present
study is expected to provide guidance in both collecting data about the approach and research
along with applications of the approach for researchers who intend to use Popular Music
Pedagogy.
Keywords: Music education, popular music, popular music pedagogy.