Bu çalışmada erken çocukluk dönemindeki 48-72 aylık çocuklarda yönetici işlevlerin gelişimini
değerlendirmek amaçlanmıştır. Verilerin toplanması Ankara’nın merkez ilçeleri olan Çankaya, Altındağ,
Pursaklar, Keçiören ve Yenimahalle’de gerçekleşmiştir. Bu bölgelerde Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı
anaokulları, anasınıfları ve ilkokul birinci sınıflarında eğitim gören 526 çocuğun öğretmenleri ile
çalışılmıştır. Çalışmanın kapsam ve yapı geçerliği yapılmış, bunun sonucunda üç boyutlu (çalışma belleği,
empati-ketleme, öz düzenleme), 116 maddelik ve 55,34 varyans veren ölçek formu oluşmuştur.
Güvenirlik için, boyut bazında, cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı ve test tekrar test yöntemine dayalı
incelemeler ve madde toplam korelasyonları ile ilgili analiz yapılmıştır. Tüm istatistiki hesaplamalar
sonucunda, Çocuklarda Yönetici İşlevlerin Gelişimini Değerlendirme Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir bir
ölçüm olarak kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
It is aimed to evaluate the development of executive functions in 48-72 months old children
in early childhood. Data collection took place in the central towns of Ankara, Çankaya, Altındağ,
Pursaklar, Keçiören and Yenimahalle. In these regions, teachers of 526 children studying in
kindergartens and primary schools under the Ministry of National Education were studied. The content
and structure validity of the study has been made, as a result of which three-dimensional (working
memory, empathy-inhibition, self-regulation), 116 items form were formed for the scale. The scale
explains 55,34 of the total variance. As a result of reliability analysis; item total correlations, examinations
based on size, based on cronbach alpha internal consistency coefficient and test retest method were
performed. As a result of all statistical calculations, it has been concluded that the Scale for Evaluating
the Development of Executive Functions in Children can be used as a valid and reliable measurement.