DEVLET ÜNİVERSİTELERİNDE OKUTULMAKTA OLAN SEÇMELİ GÜZEL SANATLAR MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE UYGULANMA DURUMU


Creative Commons License

Karakoç E., Şendurur Y.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.1, sa.59, ss.334-367, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırmanın amacı, Devlet üniversitelerinde okutulmakta  olan  seçmeli  güzel  sanatlar  müzik  dersi öğretim  süreçlerini,  öğrenci  görüşlerine  göre incelemek, bir durum tespiti yapmak ve sonuca uygun öneriler  yapmaktır.  Araştırmada  bütüncül  bir yaklaşımla  nicel  ve  nitel  boyutlu  betimsel  araştırma yöntemi  kullanılmıştır.  Araştırmanın  nitel  verileri toplanırken,  Ankara  ilindeki  devlet  üniversitelerinde okutulan  seçmeli  güzel  sanatlar  müzik  dersini yürütmekte  olan  bölüm  koordinatör/bölüm başkanlarına  yarı  yapılandırılmış  görüşme  formu kullanılmıştır.  Nitel  verilerin  analizinde  betimsel  ve içerik  analizi  teknikleri  birlikte  kullanılmıştır. Araştırmanın  nicel  verileri  toplanırken,  nitel  verilerin ışığında  hazırlanmış  anket  yöntemi  Ankara  ilindeki devlet  üniversitelerinde  bu  dersi  alan  öğrencilere uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel çözümlemelerinde SPSS  12.0  paket  programı  içerisindeki  çeşitli istatistiksel çözümleme tekniklerinden yararlanılmıştır. Analiz  sonucunda  ortaya  çıkan  boyutların farklılıklarını  algılamak  için  t-testi  uygulaması yapılmıştır. Yapılan çözümlemeler sonucunda, Devlet üniversitelerinde  okutulmakta  olan  seçmeli  güzel sanatlar müzik dersi öğretim süreçleri ile ilgili olarak örnekleme  dahil  olan  üniversitelerde  farklı uygulamaların  mevcut  olduğu,  dersi  yürüten  öğretim elemanlarının  çağdaş  bir  öğretim  programına  sahip olmadıkları  ortaya  çıkmıştır.  Çağdaş  bir  öğretim programında  olması  gereken  öğelere  dayalı  olarak, dersin  daha  işlevsel  bir  yapıya  ve  işlerliğe kavuşturulmasına  yönelik  çeşitli  önerilerde bulunulmuştur.