Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.10, sa.17, ss.45-71, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, eğitim kurumlarında karşılaşılan istenmeyen davranışları basında yer alan haberler aracılığıyla incelemektir. Araştırmada nitel bir yaklaşım benimsenmiş olup doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Buna göre, ulusal ölçekte yayın yapan ve yüksek satış miktarlarına sahip Sabah, Hürriyet, Posta ve Cumhuriyet gazeteleri seçilerek Eylül 2013-Temuz 2019 tarihleri arasında yer alan haberler taranmıştır. Araştırmada 584 haber ve bu haberlerde geçen 690 istenmeyen davranışa ulaşılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, son yıllarda istenmeyen davranışlara ilişkin haberlerde artış görülmektedir. İstenmeyen davranışlar okul kademesine göre, ilköğretimde en fazla, okul öncesi kurumlarında ise en az sayıdadır. İstenmeyen davranışlar en yoğun olarak sınıf ve okul bahçesinde görülmüştür. Bu davranışları gerçekleştiren kişiler çoğunlukla öğrenci, öğretmen ve okul yöneticileridir. En çok öne çıkan haberler, öğrenciye karşı fiziksel şiddet/öğrenci kavgaları, öğrenciye karşı cinsel taciz ve okul çalışanlarına yönelik fiziksel ve psikolojik şiddet ile ilgilidir. En az sayıda haber ise siber zorbalık ve uyuşturucu kullanma ve satma konularındadır. Araştırmadan ulaşılan sonuçlara bağlı olarak, medyanın okulda istenmeyen davranışları manipüle etmesini önlemek amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı tarafından her yıl düzenli olarak istatistiklerin yayımlanması, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında güvenlik önlemleri ve farkındalık artırıcı çalışmalara yer verilmesi, öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması önerilmektedir.