Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik Sağlamlık ve Belirsizliğe Tahammülsüzlük Arasındaki İlişki


ŞINGIR H., Göktekin M., AĞYAR F.

13. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK), Ankara, Türkiye, 11 Mart 2022, ss.17-22

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.17-22
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin Psikolojik sağlamlık ve belirsizliğe tahammülsüzlük düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel tarama desenindeki ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 214’ü kadın, 44’ü erkek toplam 258 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve Belirsizliğe Tahammülsüzlük Ölçeği kullanılmıştır. Analizler için SPSS 25.0 paket programından yararlanılmıştır. Öğrencilerinin Belirsizliğe Tahammülsüzlük ve Psikolojik Sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişki Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ile incelenmiştir.  Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlık ile belirsizliğe tahammülsüzlük puanları arasında orta düzeyde ve negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Ayrıca öğrencilerin psikolojik sağlamlık ve belirsizliğe tahammülsüzlük düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı olarak farklılaştığı saptanmıştır.

This research aims to examine the relationship between psychological resilience and intolerance of uncertainty levels from the perspective of university students. The research is conducted using a relational screening model of the descriptive survey designs. The study group of the research consists of a total of 258 university students, 214 of whom are female and 44 are male. Research data were collected using Personal Information Form (PIF), Psychological Resilience Questionnaire (PRQ) and the Intolerance of Uncertainty Scale (IUS). Collected data were further statistically analyzed using SPSS 25.0 software. The relationship between the students’ scores on the Intolerance of Uncertainty Scale (IUS) and Psychological Resilience Questionnaire (PRQ) were examined with the Pearson Product-Moment Correlation Coefficient.  Research results reveal that there is a moderate and negative significant relationship between psychological resilience and intolerance of uncertainty scores of university students. In addition, psychological resilience and intolerance of uncertainty scores of university students were determined to have differed significantly on the basis of gender.