Epostl'i Elektronik Ortamda Dönüştürme: E-epostl


Creative Commons License

Mirici İ. H., Demirbaş S.

4th International Conference on New Horizons in Education, Rome, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, cilt.106, ss.1368-1377, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 106
  • Doi Numarası: 10.1016/j.sbspro.2013.12.152
  • Basıldığı Şehir: Rome
  • Basıldığı Ülke: İtalya
  • Sayfa Sayıları: ss.1368-1377
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Özet
Yabancı dil öğretmenliği eğitimi alanında ve özellikle yabancı dil öğretimi (FLT) bölümlerinde öğretmen adaylarının değerlendirilmesinde mevcut uygulamalar geleneksel yöntemlerin kullanılması eğilimindedir. Günümüzde FLT'deki değerlendirme uygulamaları, alternatif ve özgün değerlendirme araçları sayesinde daha yenilikçi ve modern hale gelmiştir. Objektif testler için ne kadar uygun olursa olsun, eski moda değerlendirme araçlarına kıyasla zaman alıcı ve uygulanabilir olmaları nedeniyle, hem politika yapıcılar hem de uygulamacılar olarak üniversiteler, bu akımın yönünü değiştirmek ve dijital yerliler olan ve özerk ve başarılı bir dil öğretmeni olmak için uluslararası kriterlere sahip olan öğretmen adaylarının eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için dil öğretmenliği eğitiminde alternatif değerlendirme türlerini kullanmak ve geliştirmek için adım atmalıdır. Bu nedenle, Avrupa Konseyi Modern Diller Merkezi (ECML) tarafından, Avrupa'daki yabancı dil öğretmenliği bölümlerindeki öğrenciler için standart bir öz değerlendirme aracı olarak, Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesi (CEFR) ve Avrupa Dil Portföyü (ELP) ışığında Avrupa Dil Öğretmenleri Portföyü (EPOSTL) geliştirilmiştir. Bu çalışmada, bu materyali elektronik ortama aktarmak ve bu dijital materyali elektronik bir portföy olan “E-EPOSTL” haline getirmek ve kendileri gibi dijital yerlilerle ilgilenen öğretmen adaylarının, çevrimiçi oldukları her an ve her yerde kendilerini değerlendirme fırsatına sahip olmalarını sağlamak amaçlanmıştır. Bu çalışmada, EPOSTL'nin E-EPOSTL'ye aktarılması prosedürü, bazı görsel e-materyaller aracılığıyla tartışılacak ve tanımlanacaktır.


Abstract

Current practices in the field of foreign language teacher education and specifically assessment of student teachers at foreign language teaching (FLT) departments have an inclination to make use of traditional means. Today assessment practices in FLT are more innovative and modern through alternative and authentic assessment tools. No matter how much more eligible for objective testing, time consumption and applicability rather than old fashioned assessment tools both the policy makers and the universities as practitioners should take a step to utilize and develop alternative assessment types in language teacher education to change the direction of this flow back and to meet the educational needs of prospective teachers who are digital natives and international criterion to be an autonomous and successful language teacher. Thus, the European Portfolio for Student Teachers of Languages (EPOSTL) as a standard self- assessment tool for students in foreign language teacher training departments across Europe was developed in the light of The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) and the European Language Portfolio (ELP) by the European Centre for Modern Languages of the Council of Europe (ECML). In this study it was aimed to transfer this material into an electronic setting so that this digital material will become an electronic portfolio “the E-EPOSTL” and those prospective teachers dealing with digital natives just like themselves can have the opportunity to evaluate themselves whenever and wherever they are online. In this study the procedure for the transfer of the EPOSTL into the E- EPOSTL will be discussed and defined via some visual e-materials.