4th International Conference on New Horizons in Education, Rome, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, cilt.106, ss.1368-1377, (Tam Metin Bildiri)
Özet
Yabancı dil öğretmenliği eğitimi alanında ve özellikle yabancı dil öğretimi (FLT) bölümlerinde öğretmen adaylarının değerlendirilmesinde mevcut uygulamalar geleneksel yöntemlerin kullanılması eğilimindedir. Günümüzde FLT'deki değerlendirme uygulamaları, alternatif ve özgün değerlendirme araçları sayesinde daha yenilikçi ve modern hale gelmiştir. Objektif testler için ne kadar uygun olursa olsun, eski moda değerlendirme araçlarına kıyasla zaman alıcı ve uygulanabilir olmaları nedeniyle, hem politika yapıcılar hem de uygulamacılar olarak üniversiteler, bu akımın yönünü değiştirmek ve dijital yerliler olan ve özerk ve başarılı bir dil öğretmeni olmak için uluslararası kriterlere sahip olan öğretmen adaylarının eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için dil öğretmenliği eğitiminde alternatif değerlendirme türlerini kullanmak ve geliştirmek için adım atmalıdır. Bu nedenle, Avrupa Konseyi Modern Diller Merkezi (ECML) tarafından, Avrupa'daki yabancı dil öğretmenliği bölümlerindeki öğrenciler için standart bir öz değerlendirme aracı olarak, Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesi (CEFR) ve Avrupa Dil Portföyü (ELP) ışığında Avrupa Dil Öğretmenleri Portföyü (EPOSTL) geliştirilmiştir. Bu çalışmada, bu materyali elektronik ortama aktarmak ve bu dijital materyali elektronik bir portföy olan “E-EPOSTL” haline getirmek ve kendileri gibi dijital yerlilerle ilgilenen öğretmen adaylarının, çevrimiçi oldukları her an ve her yerde kendilerini değerlendirme fırsatına sahip olmalarını sağlamak amaçlanmıştır. Bu çalışmada, EPOSTL'nin E-EPOSTL'ye aktarılması prosedürü, bazı görsel e-materyaller aracılığıyla tartışılacak ve tanımlanacaktır.