Fransızca Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutumları


Creative Commons License

Çay A. R., Özçelik N.

International Journal of Language's Education and Teaching, vol.11, no.1, pp.20-35, 2023 (Peer-Reviewed Journal)

Abstract

Bu araştırma, Fransızca Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören öğretmen adaylarının uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına ilişkin tutumlarını ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı bahar yarıyılında Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 1, 2, 3 ve 4. Sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Yıldız, Çengel ve Alkan tarafından geliştirilen “Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek 25 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı.93’dür. Ölçek alt boyut sorularının ortalama puanları dikkate alınarak istatistiki hesaplamalar yapılmıştır. “Kategorik gruplara” göre “ölçek skorlarının” karşılaştırılmasında Bağımsız T-testi” ve “Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) yapılmıştır. Varyans analizini takiben farklı grupları belirlemede Tukey testi kullanılmıştır.Ölçekler arası ilişkiyi belirlemede ise Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmıştır.