International Journal of Language's Education and Teaching, vol.11, no.1, pp.20-35, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Bu araştırma, Fransızca Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören öğretmen
adaylarının uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına ilişkin tutumlarını ortaya koymak
amacıyla hazırlanmıştır. Çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı bahar
yarıyılında Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin Fransız Dili Eğitimi Anabilim
Dalında öğrenim gören 1, 2, 3 ve 4. Sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak Yıldız, Çengel ve Alkan tarafından geliştirilen “Pandemi
Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği”
kullanılmıştır. Ölçek 25 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlık
katsayısı.93’dür. Ölçek alt boyut sorularının ortalama puanları dikkate alınarak
istatistiki hesaplamalar yapılmıştır. “Kategorik gruplara” göre “ölçek skorlarının”
karşılaştırılmasında Bağımsız T-testi” ve “Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)
yapılmıştır. Varyans analizini takiben farklı grupları belirlemede Tukey testi
kullanılmıştır.Ölçekler arası ilişkiyi belirlemede ise Pearson korelasyon katsayıları
hesaplanmıştır.