III. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Nevşehir, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2019, ss.9
Bu araştırmada, 5-6 yaşında çocuğu olan ebeveynlerinin geleneksel annelik ve babalık rolü ile ebeveynliğe yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Adana Ceyhan ilçesinde anasınıfı ve anaokuluna devam eden 5- 6 yaşında çocuğu olan 470 anne ve 450 baba oluşturmuştur. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplamada kişisel bilgi formu, geleneksel annelik ve babalık rolü ölçeği, ebeveynliğe yönelik tutum ölçeği( anne ve baba formu) kullanılmıştır. Bu veri toplama araçlarından ölçeklerin geçerlilikleri ve güvenirlik çalışmaları yapılmış ve hiçbir madde çıkarılmamıştır. Araştırma sonucunda; 5-6 yaş çocukların annelerinin geleneksel annelik rollerine ilişkin algıları arttıkça ebeveynlik görevine ilişkin yeterlilik düzeyleri azalmıştır. 5-6 yaş çocukların annelerinin geleneksel annelik rollerine ilişkin algıları arttıkça ebeveynlik görevine ilişkin doyum düzeyleri de artığı gözlemlenmiştir. Annelerinin geleneksel annelik rolleri ile ebeveynlik görevine ilişkin ilgi düzeyleri arasında bir ilişki bulunamamıştır. Babaların geleneksel babalık rolleri ile ebeveynlik görevine ilişkin yeterlilik düzeyleri arasında bir ilişki bulunamamıştır. 5- 6 yaş çocukların babalarının geleneksel babalık rollerine ilişkin algıları arttıkça ebeveynlik görevine ilişkin doyum ve ilgi düzeyleri de arttığı gözlemlenmiştir.