Açık ve Uzaktan Öğrenmede Ölçme ve Değerlendirme


Çelik A.

Açık ve Uzaktan Öğrenme, Serçin karataş,Ebru KILIÇ ÇAKMAK, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.309-336, 2024

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: Pegem A Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.309-336
  • Editörler: Serçin karataş,Ebru KILIÇ ÇAKMAK, Editör
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Açık ve uzaktan öğrenmede etkili bir ölçme ve değerlendirme süreci, öğrenci başarısını doğru bir şekilde belirlemek ve eğitim programlarının kalitesini yükseltmek için kritik bir rol oynar. Açık ve uzaktan öğrenme profesyonelleri, araştırmacıları ve eğitimcileri, bu amaçla öğrencilerin uzaktan katılım ve etkileşimlerine göre uyarlanmış özel strateji, yöntem ve teknolojiler aracılığıyla çeşitli ölçme ve değerlendirme uygulamalarından yararlanmaktadır. Günümüzde açık ve uzaktan öğrenme platformlarında kullanılan gözetim mekanizmalarına bağlı olarak gelişmiş öğrenme analitikleri ve Yapay Zekâ (YZ) teknolojilerinin de yaygınlaşmasıyla ölçme ve değerlendirme uygulamaları, sadece öğrenen-öğretmen, öğrenen-öğrenen veya öğrenen-içerik etkileşiminin ötesinde öğrenen-arayüz ve öğrenen-ortam etkileşimlerini de kapsayacak şekilde genişlemeye devam etmektedir. Bu bölümde açık ve uzaktan öğrenme süreçlerinin önemli bir bileşeni olarak bu genişlemeden etkilenen ölçme ve değerlendirme uygulamalarına odaklanılmıştır.

An effective assessment and evaluation process in open and distance learning plays a critical role in accurately determining student achievement and improving the quality of educational programs. To this end, open and distance learning professionals, researchers and educators utilize a variety of assessment and evaluation practices through specific strategies, methods and technologies tailored to students' remote participation and interactions. Nowadays, with the proliferation of advanced learning analytics and Artificial Intelligence (AI) technologies in connection with the surveillance mechanisms used in open and distance learning platforms, assessment and evaluation practices continue to expand beyond learner-teacher, learner-learner or learner-content interactions to include learner-interface and learner-environment interactions. This section focuses on assessment and evaluation practices as an important component of open and distance learning processes that are affected by this expansion.