Drag Reduction of Truck and Trailer Combination with Different Passive Flow Control Methods


BAYINDIRLI C., AKANSU Y. E., SALMAN M. S.

Isı Bilimi ve Tekniği Dergisi, cilt.44, sa.2, ss.374-381, 2024 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 44 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.47480/isibted.1515727
  • Dergi Adı: Isı Bilimi ve Tekniği Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Science Citation Index Expanded (SCI-EXPANDED), Scopus, Academic Search Premier, Compendex, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.374-381
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada, 1/32 ölçekli çekici-römork kombinasyon modelinde sürükleme kuvveti ve yüzey basıncı ölçümleri yapılmıştır. Deneysel testler, emme tipi rüzgar tünelinde 312x103- 844x103 Reynolds Sayısı aralığında gerçekleştirilmiştir. Çekici ve römork kombinasyonu için aerodinamik sürükleme katsayısı (CD) ve basınç katsayısı dağılımları (CP) deneysel olarak belirlenmiştir. Çekici ve römork üzerinde büyük miktarda basınç katsayısına sahip bölgeler akış görselleştirmeleri kullanılarak belirlenmiştir. Kamyon-treyler kombinasyon modellerinin aerodinamik yapısı, 4 farklı modelde pasif akış kontrol yöntemleri ile iyileştirilmiştir. Model 1'de yeni tasarlanan spoiler kullanılarak sürükleme katsayısı % 10,01 oranında azaltılmıştır. Model 2'de, spoylerli bir treyler arka uzantısı eklendikten sonra sürükleme katsayısı % 11,35 oranında azaltılmıştır. Model 2'ye yan etek eklenerek elde edilen Model 3'te iyileştirme % 18,85'e ulaşmıştır. Model 4, model 2 ve kamyon ile treyler arasında bir körükten oluşuyordu. Model 4 için sürtünme kuvveti iyileştirmesi %22,80 olarak elde edildi.
In this study, drag force and surface pressure measurements were conducted on a 1/32 scaled truck-trailer combination model. The experimental tests were carried out between the ranges of 312×103- 844×103 Reynolds Numbers in a suction type wind tunnel. The aerodynamic drag coefficient (CD) and distribution of pressure coefficient (CP) were experimentally determined on the truck and trailer combination. The regions where has big pressure coefficients were determined on the truck-trailer by using flow visualizations. The aerodynamic structure of truck-trailer combination models was improved by passive flow control methods on 4 different models. By using newly designed spoiler on the model 1, drag coefficient was reduced 10.01 %. On the model 2, adding trailer rear extension with a spoiler, the reduction was obtained as 11.35 %. For the model 3 which is obtained adding side skirt to model 2, the improvement reached 18.85 %. The model 4 was composed of model 2 and a bellow between the truck and trailer. The drag force improvement was obtained as 22.80 % for model 4.