Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.18, sa.3, ss.893-902, 2010 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Öğretmenlerine göre çalgı
bakım onarım bilgisi dersinin gerekliliğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma
taşıdığı amaç ve toplanan verilerin niteliği bakımından durum tespit etmeye yönelik
betimsel bir çalışmadır. Dört farklı ilde bulunan Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde
çalgı dersine giren 42 müzik öğretmenine çalgı bakım, koruma ve onarım bilgilerini
belirlemek amacıyla kişisel bilgilerle birlikte sekiz açık uçlu sorudan oluşan bir
anket 2008 Mart-Nisan aylarında uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler
tablolar halinde verilerek yorumları yapılmıştır. Örneklem grubunun yaklaşık %
60’nın yeteri kadar çalgısını koruma, bakım ve onarım bilgisine sahip olmadıkları
görülmüştür. Müzik öğretmenleri ve müzik öğretmeni adaylarının bu konudaki ihtiyaç
ve sıkıntılarını gidermeyi amaçlayan öneriler yer almaktadır
This research aims the necessity of instrument care and repair lessons according to the
Anatolian High School of Fine Arts music teachers. This is a descriptive study for identification
of the status, with respect to its objective and the qualification of the data collected. A survey
of eight open ended questions and also including personal information was given to 42 music
teachers educating at four different city’s Anatolian High Schools of Fine Arts in order to
determine the knowledge they have about instrument care and repair. The results obtained from
the survey are published in tables and are interpreted. It’s found out that the % 60 of the subject
group were short of knowledge about instrument care and repair. This research also includes
the suggestions about achieving the problems of music teachers’ on this subject.