AKADEMİK SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ , cilt.7, sa.23, ss.149-158, 2023 (Hakemli Dergi)
Araştırmanın amacı, COVID-19 pandemisinin; öncesi, süreci ve sonrasında toplum,
eğitim ve müzik eğitimi üzerine etkilerinin müzik eğitimcilerinin görüşleri yoluyla ortaya
konmasıdır. Araştırmanın örneklemini değişik illerde ve kademelerde görev yapan on müzik
eğitimcisi oluşturmaktadır. Verileri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu
hazırlanarak e-posta yoluyla gönderilmiş ve ardından katılımcılarla telefon görüşmesi
sağlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi ve olgu bilim deseni kullanılmıştır. Elde
edilen veriler toplum, eğitim ve müzik eğitimi olmak üzere üç boyutta ele alınmış ve içerik
analizi yöntemi ile tematik olarak çözümlenerek değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda,
toplum boyutuna ilişkin olarak Pandemi öncesinde ağırlıklı olarak geleneksel bir yapıya sahip
olunduğu yönünde görüş bildirilmiştir. Ancak pandemi sürecindeki kısıtlamalar nedeniyle evde
aileyle birlikte zaman geçirmenin güzellikleri yanında kuşak çatışmasından kaynaklanan
sıkıntıların da önemli bir rol oynadığı belirtilmektedir. Pandemi sonrasında ise yaşanan sağlık,
ekonomik, sosyal, politik vb. sorunlardan kaynaklı başka sıkıntılarla karşı karşıya kalınacağı
belirtilmektedir. Ayrıca yeni hayat düzeninde toplum olarak e-ticaret konusunda aktif
olacağımız öngörülmektedir. Eğitim boyutuna ilişkin olarak; pandemi öncesi var olan mevcut
problemler, öğretmen ve öğrencilerin maddi imkânsızlıklar ve yeterli altyapıya sahip
olamamalarından ötürü daha da artmıştır. Müzik eğitimi boyutuna ilişkin olarak ise; pandemi
öncesinde ağırlıklı olarak çocukların akademik başarı elde edeceği derslere yönlendirildiği ve
aynı durumun süreç içerisinde de devam ettiği görüşü ağır basmaktadır. Bu bağlamda, pandemi
sonrasında da müzik derslerinin vakit kaybı olduğu anlayışının artarak devam edeceği
düşünülmektedir.
The study aims to reveal the effects of the COVID-19 pandemic on society, education
and music education through the views of music teachers. The sample consists of ten music
teachers working in different provinces and levels. A semi-structured interview form was
prepared and sent via e-mail to collect the data. Then the participants were interviewed by
telephone. Qualitative research method and phenomenology design were used in the study. The
data obtained were handled in three dimensions (society, education and music education). The
data were analysed and evaluated thematically by the content analysis method. As a result of
the study, according to opinions regarding the community dimension, there was predominantly
a traditional structure before the Pandemic. However, due to the restrictions in the pandemic
process, the samples stated that besides the beauties of spending time at home with the family,
the problems arising from the generational conflict also play an essential role. It is noted that
after the pandemic, other problems will be faced due to problems of health, economic, social,
political, etc. In addition, it is predicted that we will be active in e-commerce as a society in the
new life order. Regarding the education dimension, the problems that existed before the
pandemic increased due to the financial impossibilities of teachers and students and the lack of
adequate infrastructure. Regarding the dimension of music education, the opinion that before
the pandemic, children were mainly directed to classes in which they would achieve academic
success, and the same situation continued throughout the process. In this context, it is thought
that the understanding that music lessons are a waste of time will continue to increase after the
pandemic.