Yeni Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programının İlköğretim 2005 Sosyal Bilgiler Dersi 6 7 Sınıflar Öğretim Programı Açısından Değerlendirilmesi


Creative Commons License

Ata B.

I. Uluslararası Bilim Çalıştayı (Prof. Dr. Suzan ERBAŞ Anısına), Çanakkale, Türkiye, 8 - 09 Mart 2007, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Çanakkale
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu bildiride 2006’da YÖK tarafından yeniden gözden geçirilen sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programının özel alan dersleri, ilköğretim 2005 sosyal bilgiler programının sosyal bilgiler tanımı ve öğrenme alanları açısından değerlendirilecektir. Bildiri konusu ile ilgili literatür gözden geçirildi ve ilgili dokümanlar içerik analizi yöntemi ile incelendi. Sonuç olarak, sosyal bilgiler öğretmenliği programının özel alan dersleri yeni ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programında değişiklikler doğrultusunda gözden geçirildiği anlaşılmaktadır. Fakat sosyal bilgileri oluşturan çekirdek disiplinlere eşit bir yaklaşım söz konusu değildir. Özellikle sosyoloji, ekonomi ve diğer disiplinlerle ilgili ders sayısı arttırılmalıdır.  Her dönemde konulacak örgütleyici dersler ile öğretmen adaylarının disiplinleri kaynaştırma becerileri geliştirilmelidir