Amerika Birleşik Devletleri’nde Grup Piyano Eğitimi


Creative Commons License

Tecimer Kasap B.

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.25, no.3, pp.191-206, 2005 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 25 Issue: 3
  • Publication Date: 2005
  • Journal Name: Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.191-206
  • Gazi University Affiliated: No

Abstract

Grup piyano eğitimi, piyanoyu bir öğrenci yerine bir öğrenci grubuna öğretmeyi temel alan bir öğretim yaklaşımıdır. Grup piyano ders programları genellikle artistik becerilerin yanı sıra işlevsel piyano becerilerinin öğretilmesini de hedeflemektedir. İşlevsel beceriler verilen bir ezgiyi piyanoda deşifre çalabilme, transpoze edebilme, kadans çalabilme, çokseslendirme yapabilme, doğaçlama yapabilme, birlikte seslendirme, eşlik yapabilme, analiz edebilme ve orkestra ve koro eserlerinin değişik partilerini çalabilme vb. becerilerdir. Bu çalışmada A.B.D. de yaygın olarak kullanılan grup piyano eğitiminin tarihçesi ve günümüzdeki kullanımı gözden geçirilecektir.

Anahtar Kelimeler

Grup Piyano Eğitimiİşlevsel Piyano BecerileriElektronik Piyano Laboratuarları