Journal of Applied Measurement and Assessment, cilt.1, sa.1, ss.60-67, 2024 (Hakemli Dergi)
Yanıtı öğrenciler tarafından yapılandırılan maddelerden oluşan testler ve performans görevleri, öğrencilerin öğrenme yaşantılarını ölçmek ve değerlendirmek için kullanılır. Öğrencilerin kendi yanıtlarını yapılandırdıkları görevlerde performanslarına ilişkin geribildirim sağlamak hem ana dilde hem de yabancı dilde yazma becerisinin geliştirilmesi için gereklidir. Dereceli puanlama anahtarları hem öğretmenler hem de öğrenciler için yazma becerilerinin gelişimini izlemede açık bir çerçeve sunmaktadır. Bu değerlendirme yaklaşımı, ana dilde olduğu kadar İngilizce yazma becerilerini anlama ve geliştirmede de önemli bir araçtır. Bu sayede eğitimciler, öğrencilerin ilerlemesini zaman içinde takip edebilir, iyileştirme alanlarını belirleyebilir ve bireysel öğrenme ihtiyaçlarını etkili bir şekilde karşılamak için öğretimi uyarlayabilirler. Bu çalışmada, yabancı dilde yazma becerisinin dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilmesi ve dereceli puanlama anahtarının geribildirim süreçlerinde kullanılması örneklendirilmiştir.
Tests and performance tasks composed of items to which students construct their responses are used to assess students' ongoing learning experiences throughout the process. Providing feedback on students' performance in tasks where they structure their own responses is essential for the development of writing skills both in the native language and in a foreign language. Grading rubrics provide a clear framework for monitoring the development of writing skills for both teachers and students. This assessment approach is a significant tool for understanding and enhancing English writing skills as much as native language writing skills. Thus, educators can track students' progress over time, identify areas for improvement, and adapt instruction to effectively meet individual learning needs.In this study, the assessment of writing proficiency in a foreign language using a graded scoring rubric and the utilization of the graded scoring rubric in feedback processes have been exemplified.