Öğretim Tasarım Modelleri


Kocaman Karoğlu A.

in: Öğretim Tasarımı, Şendurur, Emine, Editor, Nobel, Ankara, pp.53-73, 2022

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter Vocational Book
  • Publication Date: 2022
  • Publisher: Nobel
  • City: Ankara
  • Page Numbers: pp.53-73
  • Editors: Şendurur, Emine, Editor
  • Gazi University Affiliated: Yes

Abstract

Öğretim tasarımı, öğrenme-öğretme süreçlerinin sistematik şekilde geliştirilmesiyle ilgili konuları inceleyen, hem bilimsel bir araştırma alanı, hem de uygulamalı bir süreçtir. Öğrenenlerin gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamının amaçlara yönelik düzenlenmesini amaçlar. Öğretim tasarımı sürecinde kullanılmak amacıyla geliştirilmiş çok sayıda model vardır. Öğretim tasarım modelleri, öğretim sürecini tasarlayacak olan kişilere öğretim aşamalarının ne olduğu ve hangi aşamada neler yapılabileceği konusunda rehberlik sunar. Kitabın bu bölümünde önce öğretim tasarımı kavramı açıklanmış, ardından alanyazında en çok bilinen ve yaygın olarak kullanılan öğretim tasarım modellerinden ADDIE, Dick ve Carey Modeli, Kemp, Morrison ve Ross Modeli, Smith ve Ragan Modeli, Seels ve Glasgow Modeli, ASSURE Modeli ile yakın dönemde geliştirilen Hızlı Prototipleme Modeli, Ardışık Yaklaşım Modeli ve Bütüncül (Holistik) 4D Modeli anlatılmıştır.