Engelsiz Bilişim 2022 Teknoloji Işığında Yaşam, Mustafa Özhan Kalaç,Vahap Tecim, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.253-268, 2022
Görme yetersizliği olan öğrencilerin motor gelişimi, dil gelişimi,
bilişsel/zihinsel gelişimi, sosyal gelişim vb. alanlarında yaşamış oldukları bazı
güçlükler bulunmaktadır. Kaynaştırma sınıflarında bulunan görme yetersizliği olan
öğrencilerin yaşadıkları güçlüklerin üstesinden gelebilmesi ve en aza
indirgenebilmesi için bilişim teknolojilerini de kapsayacak şekilde yapılacak
düzenlemelere ihtiyaç bulunmaktadır. Araştırmada görme yetersizliği olan
öğrencilerin, ailelerinin ve öğretmenlerinin tutumlarının tespit edilmesinin yanı sıra
öğretmenlerin kaynaştırma sınıflarında bulunan görme yetersizliği olan öğrencileri
için bilişim teknolojilerini de içerecek şekilde yaptıkları uyarlamalar/düzenlemelerin
belirlenmesi de amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Antalya İl Milli Eğitim
Müdürlüğüne bağlı Muratpaşa, Konyaaltı ve Kepez İlçelerinde bulunan okullarda
öğrenim gören 15 görme yetersizliği olan öğrenciler, aileleri ve sınıfında görme
yetersizliği olan öğrenci bulunan 19 öğretmen oluşturmuştur. Yarı yapılandırılmış
görüşme sorularından oluşan görüşme formu kullanılarak katılımcılarla yüz yüze
görüşülmüştür. Erişilebilir ders materyalleri, teknolojik araçlar, uyarlamalar ile ilgili
sorunlar olduğu tespit edilmiştir.