Bu çalışma, okul öncesi dönemdeki çocuklarda psikolojik sağlamlık ile sosyal beceriler arasındaki ilişkinin ve sosyal becerilerin hangi kişisel değişkenlerden etkilendiğinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, ilişkisel tarama modeli ve sınıflama modellerinden olan karar ağacı kullanılmıştır. Araştırmanın örnekleminde 315 çocuk yer almaktadır. Verileri toplamada “Genel Bilgi Formu”, “Çocuk Ego Sağlamlığı Ölçeği” ve “Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Çocukların psikolojik sağlamlıklarıyla sosyal becerileri arasındaki ilişki Pearson Korelasyon Katsayısı, çocukların sosyal becerilerinin hangi değişkenlerden etkilendiği ise CHAID algoritması kullanılarak ortaya konulmuştur. Araştırmanın sonucunda, çocukların psikolojik sağlamlıklarıyla sosyal beceri düzeyleri arasında orta düzeyli pozitif yönde bir ilişki saptanmıştır. CHAID analizleri, anaokulundaki çocukların başlangıç becerilerinin anasınıfındakilerden, kız çocukların arkadaşlık becerilerinin erkek çocuklarınkinden, 61-72 aylık çocukların duygularını yönetme becerilerinin 48-60 aylık çocuklarınkinden, 61-72 aylık kız çocuklarının duygularını yönetme becerilerinin 61-72 aylık erkek çocuklarınkinden, kız çocukların sosyal beceri düzeylerinin erkek çocuklarınkinden anlamlı derecede yüksek olduğunu göstermiştir. Kişisel değişkenlerin, çocukların akademik destek becerilerinde farklılık oluşturmadığı görülmüştür. Sonuçlar doğrultusunda çocukların psikolojik sağlamlıklarını ve sosyal becerilerini geliştirmeye yönelik önerilerde bulunulmuştur.
This study was conducted to examine the relationship between psychological resilience and social skills in preschool children and which personal variables are affected by social skills. In the research, relational scanning model and decision tree, which is one of the classification models, were used. The sample of the research includes 315 children. “General Information Form”, “Child Ego Strength Scale” and “Preschool Social Skills Assessment Scale” were used to collect data. The relationship between children's psychological resilience and their social skills was revealed using the Pearson Correlation Coefficient, and the variables affecting children's social skills were revealed using the CHAID algorithm. As a result of the research, a moderate positive relationship was found between children's psychological resilience and social skill levels. CHAID analyzes revealed that the initial skills of children in kindergarten were higher than those of kindergarten children, the friendship skills of girls were higher than those of boys, the emotional management skills of 61-72 month old children were higher than those of 48-60 month old children, the emotional management skills of 61-72 month old girls were higher than those of 61-72 month old boys, the social skills of girls were higher than those of 61-72 month old boys. showed that their levels were significantly higher than those of boys. It has been observed that personal variables do not make a difference in children's academic support skills. In line with the results, suggestions were made to improve children's psychological resilience and social skills.