Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.28, ss.99-117, 2014 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin öğrenme stilleri profillerinin tespit edilerek, bunların çeşitli değişkenlere göre nasıl dağılım gösterdiğini belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Erzurum il merkezi Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Görme Engelliler Ortaokulu ve 23 Temmuz Ortaokulu’nun 5, 6, 7 ve 8. sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında Kolb 1985 tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Aşkar ve Akkoyunlu 1993 tarafından yapılan “Kolb Öğrenme Stili Envanteri” ve araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde frekans f ve yüzde % dağılımlarına bakılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, görme engelli öğrencilerin %40’ı “ayrıştıran”, %26,6’sı “değiştiren” %20’si “yerleştiren” ve %13,4’ü “özümseyen” öğrenme stiline sahip oldukları, normal gören öğrencilerin ise %56,8’i “değiştiren”, %16,6’sı “özümseyen” ve “ayrıştıran”, %10’u “yerleştiren” öğrenme stiline sahip oldukları görülmüştür. Araştırmada görme engellilerle normal görenler arasında farklılık ortaya çıktığı görülmüştür. Görme durumu, gelir düzeyi, devam edilen sınıf, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre, görme engelli ve normal gören öğrenciler arasında farklılıkların olduğu görülmüştür.
Öğrencilerin öğrenme stilleri profillerinin tespit edilerek, bunların çeşitli değişkenlere göre nasıl dağılım gösterdiğini belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Erzurum il merkezi Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Görme Engelliler Ortaokulu ve 23 Temmuz Ortaokulu’nun 5, 6, 7 ve 8. sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında Kolb 1985 tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Aşkar ve Akkoyunlu 1993 tarafından yapılan “Kolb Öğrenme Stili Envanteri” ve araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde frekans f ve yüzde % dağılımlarına bakılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, görme engelli öğrencilerin %40’ı “ayrıştıran”, %26,6’sı “değiştiren” %20’si “yerleştiren” ve %13,4’ü “özümseyen” öğrenme stiline sahip oldukları, normal gören öğrencilerin ise %56,8’i “değiştiren”, %16,6’sı “özümseyen” ve “ayrıştıran”, %10’u “yerleştiren” öğrenme stiline sahip oldukları görülmüştür. Araştırmada görme engellilerle normal görenler arasında farklılık ortaya çıktığı görülmüştür. Görme durumu, gelir düzeyi, devam edilen sınıf, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre, görme engelli ve normal gören öğrenciler arasında farklılıkların olduğu görülmüştür.