İmaj ve İtibar Yönetimi


Creative Commons License

Gülpınar G.

Eczacılıkta Yönetim ve İşletme, Gülbin ÖZÇELİKAY,Muammer ÇALIKUŞU,Mehmet Barlas UZUN, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.359-383, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: Akademisyen Kitabevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.359-383
  • Editörler: Gülbin ÖZÇELİKAY,Muammer ÇALIKUŞU,Mehmet Barlas UZUN, Editör
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eczacılık mesleği bağlamında itibar ve imajın daha iyi anlaşılabilmesi için öncelikle itibar kavramı ve onu oluşturan unsurların ortaya konulması gerekmektedir. İtibar, bir kişiye ya da kuruma dışarıdan, toplum tarafından atanan saygı ve hürmet anlamına gelmekte olup; algı ve imajın kolektif temsilidir. İtibar kimlik, imaj ve iletişim olmak üzere ü. ana unsurdan oluşmaktadır. Etkili bir itibar yönetimi için öncelikle mevcut itibarın değerlendirilmesi, gelecekteki ulaşılması istenen arzulanan itibarın tasarlanması ve geçiş aşamasının yönetilmesi gerekmektedir. Bu aşamaları etkili yönetebilmek için itibarın .l.ülmesi gerekmektedir. İtibar

yönetimi çok farklı teknikler olmakla birlikte en sık kullanılan yöntemler itibar endeksleri ve önceden geliştirilmiş itibar .l.üm modelleridir. Çeşitli işletmeler için itibar yönetimi üzerinde durulmaya başlanan güncel ve popüler bir konu olmakla beraber sağlık hizmetlerinde imaj ve itibar yönetimi, hasta sağlığı ve beklentileri düşünüldüğünde çok daha detaylı ve hassas bir konu olarak değerlendirilmelidir. Sağlık hizmetlerinde itibar, hasta beklentilerinin tatmin edilmesi yoluyla çoğunlukla sağlık kuruluşları ve sağlık profesyonelleri üzerinden sağlanmaktadır. Ancak sağlık kuruluşlarında çalışanların beklenti ve ihtiyaçları da itibarın yönetiminde göz ardı edilmemesi gereken bir diğer bileşendir. Eczacılık mesleğinde itibar ve imaj yönetimi eczacıların üstlendiği roller ve sorumluluklarda meydana gelen değişimler dolasıyla yaşanan kimlik bunalımı sebebiyle diğer sağlık meslekleri ve kuruluşlarından farklı değerlendirilmektedir.