Eğitim 4.0 Sürecinde Öğrenme İçin Gereken Beceriler: Dijital Akıcılık


Tatlı A., Kocaman Karoğlu A.

Eğitim Teknolojileri Okumaları 2020, Hatice Ferhan Odabaşı,Buket Akkoyunlu,Aytekin İşman, Editör, PegemA, Ankara, ss.277-288, 2020

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2020
  • Yayınevi: PegemA
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.277-288
  • Editörler: Hatice Ferhan Odabaşı,Buket Akkoyunlu,Aytekin İşman, Editör
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yeni toplum düzeninden bahsettiğimiz şu son dönemde teknolojik gelişimin etkisi ile yaşamın temelinde değişikler meydana gelmekte, bu değişiklikler eğitim ortamlarına da yansımaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, geçmişteki okuryazarlık kavramlarına ek olarak farklı okuryazarlık kavramlarının da gelişmesini ve bireyler tarafından sahip olunmasını gerekli kılmıştır. Dijital çağda öğretme ve öğrenme sürecinde yeni dijital medyanın kullanılması için gereken bilgi, beceri ve tutumların birçoğu geleneksel becerilerin uzantısıdır. Günümüzde teknolojinin dilini anlayan ve konuşabilen insanlara olan ihtiyaç artarak devam etmekte ve dolayısı ile de değişen odakla birlikte geleneksel becerilere yeni karmaşık becerilerin de eklenmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu noktada, sürekli gelişen teknolojilerden yararlanma becerisini kapsayan üst düzey yeterlilikleri ifade eden dijital akıcılık (digital fluency) kavramı ön plana çıkmıştır. Bu bölümde Eğitim 1.0’dan 4.0’a yaşanan temel değişikliklerden bahsedilmiş, okuryazarlık kavramı incelenmiş, gelişen okuryazarlık türlerine değinilmiş ve dijital akıcılık kavramı incelenip tartışılmıştır. 

Anahtar Sözcükler: Dijital Akıcılık, Okuryazarlık, Eğitim 4.0