THE IDEAS OF PRE-SERVICE TEACHERS REGARDING THE “FILIPPED CLASSROOM MODEL”


Creative Commons License

KOCABATMAZ H.

Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, cilt.5, sa.4, ss.14-24, 2016 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı ‘ters yüz sınıf ’ modeline ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemektir. Çalışma 7 hafta boyunca İngilizce Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 21 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışmada durum (vaka) çalışması yöntemi, veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının ters yüz sınıf modelini oldukça olumlu değerlendirdikleri sonucuna varılmıştır. Öğretmen adayları ters yüz sınıf modelini sınırsız tekrar fırsatı veren, öğrenme kalıcılığını artıran, bireysel farklılıkları göz önünde bulunduran, kaynaklara ve materyallere ulaşım fırsatı sunan, uygulama etkinlikleri ile öğrenmenin pekişmesini sağlayan, öğrenme eksikliklerini gideren, öğrenci-öğretim elemanı iletişimini artıran bir model olduğunu belirtmiştir. Öğretmen adaylarının ters yüz sınıf modelinin birçok olumlu özelliğinin yanı sıra en çok vurguladıkları olumsuz özellikleri ise videoların dersten önce izlenme gerekliliğinin çok zaman alması ve internet erişiminde yaşanan sorunlar olmuştur. 

The aim of this research is to investigate the ideas of pre-service teachers regarding the “filipped classroom model”. The research is conducted during 7 weeks with 21 pre-service teachers studying in the Department of English Teaching. The research methodology is case study. Semi-structured interview is utilized as a tool for data collecting. The study shows that the pre-service teachers evaluate the flipped classroom model in a very positive way. They indicate the flipped classroom is a model that provides an opportunity for limitless repetition, increases sustainability of learning, takes consideration of individual differences, enables the access to resources and materials, helps to reinforce learning by practices, recovers the deficiencies of learning, and increases the communication and interaction between the student and the teacher. The negative aspects of the model that the pre-service teachers emphasize beside its the various positive features are: first, the videos are required to be watched before the classroom, which takes lots of time, and second there can be problems in internet access.