Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.4, sa.2, ss.219-233, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin çevreye yönelik ilgi düzeylerini
belirlemek için bir ölçek geliştirmektir. Nicel araştırma desenlerinden tarama
yöntemi kullanılan bu araştırmada, 750 ortaokul öğrencisinden ölçeğin açımlayıcı
faktör analizinde (AFA) kullanılmak üzere veri toplanmış ve 25 maddeden oluşan
üç faktörlü bir “Ortaokul Çevre İlgi Ölçeği (OÇİÖ)” oluşturulmuştur. OÇİÖ’nün
güvenirlik katsayısı α=.86 olarak hesaplanmıştır. AFA’dan elde edilen boyutlar
arasındaki ilişkiyi doğrulamak için gerçekleştirilen doğrulayıcı faktör analizi için
410 ortaokul öğrencisinden toplanan veriler analiz edildiğinde OÇİÖ’nün üç faktörlü
bir ölçek olduğu desteklenmiştir. Bu bulgular geliştirilen ölçeğin ortaokul
öğrencilerinin çevreye yönelik ilgilerini belirlemek için kullanılmak üzere geçerli ve
güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ortaya koymuştur