Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.3, sa.5, ss.248-264, 2015 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada, sosyal bilgiler 6 ve 7. sınıf dersinde verilen performans görevlerine yönelik öğrenci, öğretmen
ve veli görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu; Türkiye İstatistik Kurumu
gelişmişlik düzeyi verilerinden hareketle 2013-2014 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Ankara ilinin
merkez ilçelerinde bulunan ortaokullardan amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan kolay ulaşılabilir örnekleme
yöntemine uygun olarak seçilmiş olan 6 ve 7. sınıf öğrencileri, seçilen okullarda görevli sosyal bilgiler
öğretmenleri ve o sosyo-ekonomik düzeyde ikamet eden öğrenci velileri oluşturmaktadır. Durum çalışması
olarak tasarlanan bu nitel çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
görüşme formuyla toplanmıştır. Uygulama sonrası elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir.
Araştırma sonucunda, katılımcı grubunu oluşturan bireylerin hepsinin üzerinde durdukları düşünce, performans
görevlerinin yapılması konusunda internet, aile ve kırtasiye yardımına başvurulmadan bu görevlerin yerine
getirilemeyeceğidir. Bir başka sonuç ise öğretmenler tarafından performans görevleriyle alakalı olarak velilere
ve öğrencilere yeterli yönlendirmenin ve rehberliğin yapılmadığı, verilen performans görevlerinin öğrencilerin
seviyelerinin üstünde olduğu, onların değer yargılarına ve becerilerine katkı sağlamadığı yönündeki
düşüncelerdir.
The purpose of this study was to determine the views of students, teachers, and parents towards performance
homeworks assigned in social studies courses. Based on the development level data of Turkish Statistical
Institution, the participants of the study consisted of 6 and 7th grade students studying in secondary schools
located in the central districts of Ankara and chosen through convenience sampling method under purposeful
sampling method in 2013-2014 education year spring term, social studies teachers employed in chosen schools,
and their parents. This study designed as a case study under qualitative research method used a semi-structured
interview form developed by the researchers. Data of the study was analyzed through content analysis. Results
revealed that all the participants agreed that performance homeworks could not be completed without the help
of internet, parents and stationery. Another result of the study was that parents and students were not guided
well about performance projects and that performance homeworks assigned to students were above their level,
and that performance homeworks did not contribute to students' value judgment and skills.