Bu araştırmada, yerli ağaç türü Sarıçam (Pinus sylvestris L.) lamine kereste kullanılarak bir Ahşap Yeşil Ev Konseptinde prototip tasarımına modüler yaklaşımlar ve imalat konstrüksiyonuna özgün teknikler geliştirmeye çalışılmıştır. Bu maksatla, önce önkabul ile belirlenen 15x30 en-kesitli iki katmanlı lamine kolon ve kirişlerden düzlem çerçeve taşıyıcılı, ahşap zemin-tavan örtü ve duvar panelli dubleks bir prototip ev tasarımlanmıştır. Tasarımda uluslararası M10 modülü ve onun katları olan 18M ile optimum yerleşim planı (modül yaşam hücrelerinden oluşan), 18M x 27M ile ideal bir mekan yüksekliği kurgulanmıştır. Bu prototipin temel taşıyıcıları düzlem çerçevelerden düşünülmüş ve inşaat mühendisliği teknik ve teknolojik kurallarına göre yapı yükü, kolon-kiriş elemanlarının ve bunların düğüm noktalarının yeterliliği teorik olarak hesaplanmıştır. Daha sonra taşıyıcı düzlem çerçeve elemanlarının 1/5 ölçeğinde örnekler hazırlanarak, gerçek yapıdaki zorlanmaları temsil edecek testler uygulanarak, bu örneklerde maksimum taşıma kuvveti, maksimum dirençler ve düğüm noktalarında ankastrelik momentler belirlenmiştir. Bu deneysel taşıma kuvvetleri, dirençleri ve ankastrelik momentleri, ön kabul ile belirlenmiş en-kesitli kolon-kiriş elemanlarına gelen ahşap yapı tasarım gerekli yüklerine göre 1,7 ila 7,4 kat daha güçlü ve yeterli olduğu belirlenmiştir. Böylece, yatay mimaride ahşap ev, materyal olarak ahşabın güvenli bir şekilde kullanımın önerilebileceği tespit edilmiştir..
In this research, an attempt was made to develop modular approaches to prototype design and unique techniques for manufacturing construction in a wooden green home concept using the native tree species scots pine (Pinus Sylvestris L.) laminated timber. For this purpose, a duplex prototype building was first designed with a 15 x 30 cm cross-section, two-layer laminated columns and beams, a plane frame carrier, wooden floor-ceiling covering and wall panels. In the design, an optimum layout plan (consisting of module living cells) with the international M10 module and its multiples 18M, and an ideal space height of 18M x 27M was created. The foundation carriers of this prototype were considered as plane frames, and the structure load, the adequacy of the column-beam elements and their nodes were calculated theoretically according to the technical and technological rules of civil engineering. Then, 1/5 scale samples of the load- bearing plane frame elements were prepared and tested to represent the strains in the real structure, and the maximum bearing force, maximum resistances and anchored moments at the nodes were determined in these samples. It has been determined that these experimental bearing forces, resistances and anchoring moments are 1.7 to 7.4 times stronger and more sufficient than the wooden structure design required loads on the cross-sectional column-beam elements determined by the assumption. Thus, it has been determined that the safe use of wood as a material can be recommended for wooden building in horizontal architecture.