Eğitim/Müzik Eğitiminde Program Değerlendirme Yaklaşımlarına Genel Bir Bakış


ALBUZ A.

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.17, sa.1, ss.13-18, 2004 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Derleme
  • Cilt numarası: 17 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2004
  • Dergi Adı: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.13-18
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eğitimde; öğretimin kalitesini sürekli olarak kontrol altında tutmak ve yükseltmek amacıyla, program değerlendirme çabaları son dönemde oldukça önemli bir olgu haline gelmiştir. Ancak burada önemli olan, bir öğretim programını çağdaş program değerlendirme kriterlerine uygun, içsel öğelerine dönük olarak ele alıp değerlendirme işlemlerine tabi tutmaktır. Zira tersi bir durum, programın geneli hakkında yanlış bir yargının oluşmasına sebebiyet verebilir. Bu pencereden bakıldığında; eğitimde program değerlendirme etkinliklerinin eğitim ve öğretim açısından hayati bir öneme ve değere sahip olduğu gerçeği de bir kez daha ortaya çıkacaktır.