Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, cilt.5, sa.1, ss.21-43, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada, küresel korona salgını süreci içerisinde Türkiye’deki müzik eğitiminde çalgı derslerinin uzaktan eğitim modeli ile yürütülmesindeki durum incelenmiştir. Bu bağlamda; daha önceden uzaktan eğitim veren ya da hiç vermemiş olan 42 müzik öğretmeninin görüşlerine başvurulmuş ve hazırlanan anket, Google form ile internet üzerinden uygulanmıştır. Elde edilen veriler ışığında; öğretmenlerin teknoloji kullanım durumları, çevrim içi derse karşı tutumları, pandemi dönemi öncesi ve sürecinde çevrim içi çalgı eğitiminin durumu değerlendirilmiştir. Araştırma, durum tespitine yönelik betimsel bir çalışma olup; genel tarama modelinde yürütülmüştür. Veri toplamaya yönelik olarak; alan yazın tarama ve öğretmen görüşleri için anket soruları hazırlanmıştır. Elde edilen veriler ise betimsel istatistiklerle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin Covid-19 pandemisi sürecinde ağırlıklı olarak çevrim içi ders yaptığı görülmüştür. Çevrim içi ders ile ilgili öğretmenlerin en çok sorun olarak bildirdiği konunun ise enstrüman kaynaklı problemler olduğu görülmüştür.