Covid-19 Pandemi Sürecinde 4-13 Yaş Grubu Öğrencilerine Yönelik Uzaktan Çalgı Öğretimine İlişkinÖğretmen Görüşleri


Creative Commons License

Ayaz Töral D., Albuz A.

Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol.5, no.1, pp.21-43, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 5 Issue: 1
  • Publication Date: 2021
  • Journal Name: Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.21-43

Abstract

Bu araştırmada, küresel korona salgını süreci içerisinde Türkiye’deki müzik eğitiminde çalgı derslerinin uzaktan eğitim modeli ile yürütülmesindeki durum incelenmiştir. Bu bağlamda; daha önceden uzaktan eğitim veren ya da hiç vermemiş olan 42 müzik öğretmeninin görüşlerine başvurulmuş ve hazırlanan anket, Google form ile internet üzerinden uygulanmıştır. Elde edilen veriler ışığında; öğretmenlerin teknoloji kullanım durumları, çevrim içi derse karşı tutumları, pandemi dönemi öncesi ve sürecinde çevrim içi çalgı eğitiminin durumu değerlendirilmiştir. Araştırma, durum tespitine yönelik betimsel bir çalışma olup; genel tarama modelinde yürütülmüştür. Veri toplamaya yönelik olarak; alan yazın tarama ve öğretmen görüşleri için anket soruları hazırlanmıştır. Elde edilen veriler ise betimsel istatistiklerle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin Covid-19 pandemisi sürecinde ağırlıklı olarak çevrim içi ders yaptığı görülmüştür. Çevrim içi ders ile ilgili öğretmenlerin en çok sorun olarak bildirdiği konunun ise enstrüman kaynaklı problemler olduğu görülmüştür.