YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE EĞİTİCİLERİN MOTİVASYONUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME


Delioğlu G., Dincer M.

15. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2023

  • Yayın Türü: Bildiri / Yayınlanmadı
  • Basıldığı Şehir: Sakarya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öğretici motivasyonu eğitimin niteliğini artıran önemli unsurlardan biridir. Bu

çalışmada Türkçe öğretim merkezlerinde (TÖMER) yabancı dil olarak Türkçe dersi veren yirmi

dört öğreticinin görüşlerinden yola çıkılarak yabancı dil olarak Türkçe öğreticilerinin

motivasyonunu etkileyen faktörler üzerine bir değerlendirme yapılması amaçlanmıştır.

Alanyazından hareketle bu faktörler “kariyer ve kişisel gelişim, öğrenciler ve öğretim süreci,

kurumsal ilişkiler” olarak üç ana tema altında belirlenmiştir. Nitel bir durum çalışması olan bu

araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmış ve betimsel analiz

yaklaşımı ile veriler analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğreticilerin motivasyonlarını en çok

etkileyen faktörlerin öğrenciler ve yöneticiler; en az etkileyen faktörlerin ise iş arkadaşlarının

tutumu ve kurum tarafından verilen eğitim olduğu ortaya konulmuştur.