15. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2023
Öğretici motivasyonu eğitimin niteliğini artıran önemli unsurlardan biridir. Bu
çalışmada Türkçe öğretim merkezlerinde (TÖMER) yabancı dil olarak Türkçe dersi veren yirmi
dört öğreticinin görüşlerinden yola çıkılarak yabancı dil olarak Türkçe öğreticilerinin
motivasyonunu etkileyen faktörler üzerine bir değerlendirme yapılması amaçlanmıştır.
Alanyazından hareketle bu faktörler “kariyer ve kişisel gelişim, öğrenciler ve öğretim süreci,
kurumsal ilişkiler” olarak üç ana tema altında belirlenmiştir. Nitel bir durum çalışması olan bu
araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmış ve betimsel analiz
yaklaşımı ile veriler analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğreticilerin motivasyonlarını en çok
etkileyen faktörlerin öğrenciler ve yöneticiler; en az etkileyen faktörlerin ise iş arkadaşlarının
tutumu ve kurum tarafından verilen eğitim olduğu ortaya konulmuştur.