Gazi Medical Journal, cilt.25, sa.4, ss.138-141, 2014 (Scopus)
ÖZET
Amaç: Günümüzde kampüslerdeki tıp öğrencilerinin profili değişmektedir ve
kişilik tiplerinde ve öğrenme stili tercihlerindeki varyasyonlar dikkate
alınmalıdır. Bu çalışmada Gazi Üniversitesi tıp öğrencilerinin öğrenme
stillerini ve öğrencilerin kişilik tipleri, öğrenme stilleri ve tıpta uzmanlık
tercihleri arasında herhangi bir ilişki olup olmadığını belirlemek
amaçlanmıştır.
Yöntemler: Çalışma 2011-2012 akademik yılında Gazi Üniversitesi Tıp
Fakültesinde 170 (%96.6) son sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Yazarlar kişilik
özelliklerini belirlemek için Myers-Briggs Kişilik Ölçeği (MBKÖ) ve öğrenme
stililini ortaya çıkarmak için Grasha Riechmann Öğrenci Öğrenme Stili Ölçeği
(GRÖÖSÖ) kullanmışlardır.
Bulgular: Araştırma sırasında yakın gelecekte öğrencilerin %91.8’i uzman ve
%4.1’i genel pratisyen olmak istediklerini açıklamışlardır. Tüm grupta en çok
tercih edilen uzmanlık dermatoloji (%11.2) olarak gözükmektedir. Uzman
olmak isteyen kız öğrencilerin tercihleri dermatoloji, oftalmoloji ve kadın
doğumdur dağılımlar sırasıyla %22.8, %13.0 ve %9.8’dir (p<0.05). Tercih
edilen tüm uzmanlık alanlarında en sık kişilik tipi İçe Dönük-DuyusalDüşünme-Yargılama (İDDY) dır. İDDY kişilik tipi olan öğrencilerin işbirlikli ve
yarışmacı öğrenme stili puanları daha yüksektir.
Sonuç: Birçok uzmanlık tercihinde son sınıf tıp öğrencileri İDDY kişilik tipi ile
karakterizedir. Ayrıca bu öğrenciler işbirlikli ve yarışmacı öğrenme stiline
sahiptir.
Anahtar Sözcükler: Öğrenme stili, tıpta uzmanlık, tıp öğrencisi, kişilik tipi