POPÜLER ÇOCUK ŞARKILARININ 21. YÜZYIL 4C BECERİLERİ BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ


Creative Commons License

Sever G., Bıyık G. E.

ASOS JOURNAL Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, sa.154, ss.231-249, 2024 (Scopus)

Özet

Bu araştırmanın amacı ülkemizde popüler çocuk şarkıları alanında verilen ürünlerin 21. Yüzyıl öğrenme ve yenilik becerilerine (4C) uygunluğu bakımından incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma türlerinden değerlendirici(eveluative) araştırma kullanılmıştır. Kullanılan veri toplama tekniği doküman analizidir.  Veri kaynağı olarak Şubadap Çocuk Müzik Grubu’nun yapmış olduğu yedi albümde yer alan kırk beş çocuk şarkısı ele alınmıştır. Veri toplamada araştırmacılar tarafından, Trilling ve Fadel (2009)’in Partnership (P21) kapsamında ele aldığı 21. Yy öğrenme ve yenilik becerileri (4C) tanım, sınıflandırma, beceri ve alt becerileri çerçevesine uygun olarak hazırlanan ve uygunluğu uzman görüşleriyle teyit edilen “Popüler Çocuk Şarkılarını 4C Becerilerine Göre İnceleme Formu” kullanılmıştır. Öğrenme ve yenilik becerileri düşünme ve problem çözme, yaratıcılık ve yenilik becerileri, iletişim ve iş birliği üç kategoride ele alınmıştır. Araştırma neticesinde Şubadap Çocuk şarkı sözlerinin formda yer alan 4c beceri boyutları ve alt becerileri kapsamındaki becerileri tamamına yakınını karşıladığı görülmektedir.

The aim of this research is to examine the products offered in the field of popular children's songs in our country in terms of their suitability for 21st Century learning and innovation skills (4C). Evaluative research, one of the qualitative research types, was used in the research. The data collection technique used is document analysis. Forty-five children's songs included in seven albums made by Şubadap Çocuk Music Group were used as the data source. To collect data, the "Popular Children's Songs Form According to 4C Skills Form" was prepared by the researchers in accordance with the 21st Century learning and innovation skills (4C) definition, classification, skills and sub-skills framework discussed by Trilling and Fadel (2009) within the scope of partnership (P21). The suitability of the form has been confirmed by expert opinions. Learning and innovation skills are discussed in three categories: Critical thinking and problem solving, creativity and innovation skills, communication and collaboration. As a result of the research, it is seen that Şubadap Çocuk song lyrics meet almost all of the skills within the scope of 4c skill dimensions and sub-skills in the form.