Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerine uygulanan STEM (Science,Technology, Engineering, Mathematic) etkinliklerinin, öğrencilerin STEMalanına yönelik tutumlarına ve fene yönelik motivasyonlarına etkisiincelenmiştir. Araştırma deneme öncesi deneysel desenlerden tek grup ön-sontest modelinde yürütülmüş ve örneklemi Ankara ilindeki bir özel ortaokuldaeğitim alan 70 öğrenciden oluşturmaktadır. Öğrencilerden elde edilen veriler,“STEM Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Fen Öğrenmeye YönelikMotivasyon Ölçeği” ile alınmıştır. Araştırma verileri örneklemler t-testi veWilcoxon işaretli sıralar testi xile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları; STEMeğitiminden sonra ğrencilerin STEM alanlarına yönelik tutumlarında genelolarak anlamlı bir değişim olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca uygulananSTEM eğitiminin, öğrencilerin araştırma yapma ve katılıma yönelikmotivasyonu üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu, ancak işbirlikliçalışma, performans ve iletişime yönelik motivasyonunu anlamlı olarakdeğişmediği görülmüştür. STEM eğitimi öğrencilerin fen yönelik genelmotivasyonunu olumlu bir etkilemiştir. Bu etki küçük düzeydedir.
In this research, it is aimed to investigate the effects of STEM applied to middle school students on motivation towards science. The sample of the study, which was carried out regarding pre-experimental design in a single group pre-test and post-test model, was composed of 70 students studying in a private middle school in Ankara. The attitude scale towards STEM Education and the motivation scale for science learning was used to collect data. The data obtained from the study were analyzed with related samples t-test and Wilcoxon signed-rank test. The findings of the research show that STEM education was not generally effective on the attitude. STEM education had a positive effect on the students' motivation to do research and participation but the motivation for cooperative work, performance, communication did not change significantly after STEM education. STEM education positively affected students' general motivation towards science. This effect is small.