RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, sa.31, ss.1080-1089, 2022 (Hakemli Dergi)
Yabancı dil eğitimi her yaştan ve her düzeyden bireyin alması gereken temel eğitim alanlarından biri haline gelmiştir. Ülkemizde özellikle okul öncesi dönemde yabancı dil öğrenimi oldukça artmıştır. Bu dönemde yabancı dil öğrenen çocukların gelecekteki eğitim hayatlarında akranlarına göre daha başarılı olduğu, problem çözme yetilerinin geliştiği, öğrenmeye aktif katılım sağladığı, kişisel gelişimine katkı sağladığı görülmüştür. Bu bağlamda yapılan araştırmalarda yabancı dil öğretiminde birçok model ve yaklaşımın benimsediği, farklı yöntem ve tekniğin kullanıldığı görülmüştür. Kuantum öğrenme modeli eğitim ve öğretim alanında kullanılan modellerden biridir. Yapılan araştırmalara göre bu öğrenme modelinin yöntem ve tekniklerinin her yaştan öğrencilerin motivasyonunu arttırdığı ve sınıf ortamını öğrenmeye uygun hale getirdiği görülmüştür. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmış ve veriler doküman analizi tekniği ile toplanmıştır. Doküman analizi için Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu’nun hazırladığı özel eğitim kurumları okul öncesi Arapça öğretim programı incelenmiştir. Veri analizi sonucunda elde edilen bulgular ışığında Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu’nun özel eğitim kurumları okul öncesi eğitime yönelik hazırladığı Arapça öğretim programı dikkate alınarak kuantum öğrenme modeline dayalı etkinlikler tasarlanmıştır. 8 temalı öğretim programının 4 temasına yönelik örnek etkinlikler hazırlanmıştır. Hazırlanan etkinlikler iki kuantum öğrenme modeli uzmanı ve bir Arap dili eğitimi uzmanının görüşüne sunulmuştur. Alınan geri bildirimlere göre öğretim programındaki temalara yönelik hazırlanan etkinliklere son hali verilmiştir. Bu çalışmada amaç; etkinlik önerileri sunarak bu sayede okul öncesi eğitimi alan çocukların yabancı dil olarak Arapça öğrenme süreçlerine katkı sağlamak ve dil öğrenmeye yönelik motivasyonlarını artırmaktır.
Foreign language education has become one of the basic education areas that individuals of all ages and levels should take. In our country, foreign language learning has increased considerably, especially in the preschool period. It has been observed that children who learn a foreign language in this period, are more successful in their future education life than their peers, their problem-solving skills are developed, and they actively participate in learning and contribute to their personal development. In this regard, it has been observed that many models and approaches are adopted and different methods and techniques are used in foreign language teaching. Quantum learning model is one of the models used in the field of education and training. According to the researches, it has been seen that this learning model methods and techniques increase the motivation of students of all ages and make the classroom environment suitable for learning. In this study, qualitative research methods were used and data were collected by document analysis technique. The preschool Arabic teaching program of private education institutions prepared by the Ministry of National Education Board of Education and Discipline was examined. In the light of the findings obtained as a result of the data analysis, activities based on the quantum learning model were designed, taking into account the Arabic curriculum prepared by the Ministry of National Education Board of Education for private education institutions preschool education. Sample activities were prepared for only 4 themes of the 8-themes which take part in the curriculum. The activities prepared by considering the quantum learning model were presented to the opinion of two quantum learning model experts and an Arabic language education expert. According to the feedback, the activities prepared for the themes in the curriculum were put into final form. The aim of this study is to offer activity suggestions and contribute to the learning process of Arabic as a foreign language for children who receive preschool education and to increase their motivation for language learning.