UBCAK Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2020, cilt.4, ss.290-297
Günümüzde lojistik faaliyetlerin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Türkiye de bu nedenle yirmi beş
lojistik merkez kurmayı hedeflemiştir. Lojistik yer seçiminde ulaşım ağları ve yük potansiyeli dikkate
alındığında Kars lojistik merkezinin 2017 yılında inşasına başlanmıştır. Kars Lojistik merkezinin
ulaşım moduna bakıldığında Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu, yük potansiyelinde ise Çin ve Türk
cumhuriyetlerinden Avrupa’ya aktarılacak yükler dikkat çekmektedir. Lojistik merkezler misyonlarını
yerine getirebilmeleri için yük kapasite değerlerini karşılayabilmeleri gerekmektedir. Bu çalışma Kars
lojistik merkezinin kapasite analizini konu almıştır. Lojistik merkezin yük miktarları, sefer sayıları ve
maliyet verileri üstel düzeltme metoduna girdi oluşturmak için kullanılmış, sonuçlar matematiksel
model haline dönüştürülerek senaryolar belirlenmiştir. Kurulan matematiksel modelin çözümünde
“Guide to Available Mathematical Software” GAMS/ “The Branch-And-Reduce Optimization
Navigator” BARON yazılımı kullanılmıştır. Alternatif senaryoların tespitinde ise “Technique for
Order Preference by Similarity to Ideal Solution” TOPSİS kullanılması düşünülmektedir.