Felsefe Etkinliklerinin Okul Öncesi Dönem Çocukların Felsefi Tutum ve Davranışlarına Etkisinin İncelenmesi


Dirican R., Deniz Ü.

Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.1, sa.28, ss.421-430, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 1 Sayı: 28
  • Basım Tarihi: 2020
  • Doi Numarası: 10.24106/kefdergi.3625
  • Dergi Adı: Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.421-430
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırma, okul öncesi dönem çocuklarına yönelik hazırlanan felsefe etkinliklerinin çocukların felsefi tutum ve davranışlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmış ve 20 deney ve 22 kontrol olmak üzere toplam 42 çocuk araştırmaya dahil edilmiştir. Veri toplamak amacıyla Demografik Bilgi Formu ve araştırmacı tarafından geliştirilen Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Felsefi Tutum ve Davranışlarını Belirleme Kontrol Listesi kullanılmıştır. Araştırmada, deney grubuyla 12 hafta süresince haftada iki oturum felsefe etkinlikleri yapılmıştır. Kontrol grubu ise kendi öğretmenleri ile MEB etkinliklerine devam etmiştir. Elde edilen veriler SPSS Paket Programı ile değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre yapılan felsefe eğitimi etkinliklerinin, çocukların felsefi tutum ve davranış puanlarında deney grubu lehine bir farklılaşma yarattığı sonucuna ulaşılmıştır

This study is made to examine the impact of philosophy ac-tivities on philosophical attitude and behaviors of pre-school children. In the study pre-test – last test control group semi-examinational model is used and 42 children, being 20 experiments and 22 control groups within study group. In order to collect data, Control List to Determine Philosophical Attitude and Behaviors of Children in Pre-School Term developed by the researchers and Demographic Information Form are used. For two days a week for 12 weeks, Philosophy with Children Education Activities are applied to children in experiment group by the researcher. Routine programs of children in control group are continued by their teachers, no philosophy activity is made. In order to determine the difference between pre-test and last tests applied to experiment and control groups was used SPSS. It is determined that there is a meaningful difference in advantage of experiment group between the last test scores. Keywords: Philosophy with children, philosophy for children, philosophical attitude