Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.1, sa.28, ss.421-430, 2020 (Hakemli Dergi)
Araştırma, okul öncesi dönem çocuklarına yönelik hazırlanan felsefe etkinliklerinin çocukların felsefi tutum ve
davranışlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel
araştırma modeli kullanılmış ve 20 deney ve 22 kontrol olmak üzere toplam 42 çocuk araştırmaya dahil edilmiştir.
Veri toplamak amacıyla Demografik Bilgi Formu ve araştırmacı tarafından geliştirilen Okul Öncesi Dönemdeki
Çocukların Felsefi Tutum ve Davranışlarını Belirleme Kontrol Listesi kullanılmıştır. Araştırmada, deney grubuyla 12
hafta süresince haftada iki oturum felsefe etkinlikleri yapılmıştır. Kontrol grubu ise kendi öğretmenleri ile MEB
etkinliklerine devam etmiştir. Elde edilen veriler SPSS Paket Programı ile değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara
göre yapılan felsefe eğitimi etkinliklerinin, çocukların felsefi tutum ve davranış puanlarında deney grubu lehine bir
farklılaşma yarattığı sonucuna ulaşılmıştır
This study is made to examine the impact of philosophy ac-tivities on philosophical attitude and behaviors of
pre-school children. In the study pre-test – last test control group semi-examinational model is used and 42
children, being 20 experiments and 22 control groups within study group. In order to collect data, Control List to
Determine Philosophical Attitude and Behaviors of Children in Pre-School Term developed by the researchers and
Demographic Information Form are used. For two days a week for 12 weeks, Philosophy with Children Education
Activities are applied to children in experiment group by the researcher. Routine programs of children in control
group are continued by their teachers, no philosophy activity is made. In order to determine the difference
between pre-test and last tests applied to experiment and control groups was used SPSS. It is determined that
there is a meaningful difference in advantage of experiment group between the last test scores.
Keywords: Philosophy with children, philosophy for children, philosophical attitude