Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2009
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ümmühan KARAKUŞ
Danışman: ÜLKÜ ESER ÜNALDI
Özet:Öğrenci merkezli eğitim anlayışına sahip programlar; derste öğrencinin aktif olduğu, yaparak-yaşayarak öğrenmenin gerçekleştiği, öğrencinin konuları günlük yaşantısı ile ilişkilendirdiği, öğretmenin öğrenciye yol gösterici, araştırmada rehber özelliği taşıyan, velilerin taleplerinin de göz önünde tutulduğu, okul-aile işbirliğinde güçlü köprülerin inşa edildiği programlara öğrenci merkezli programlar adı verilmektedir. Bu konuda çalışmalar yapılmaktadır. Yapılan bu çalışmada buna örnek teşkil etmektedir. Bu çalışmada 10. sınıf coğrafya dersinde toprak ve bitki konularında tasarlanan web sayfasının öğrenci başarı düzeyine etkisi araştırılmıştır. Araştırma 2007-2008 eğitim öğretim döneminde Kırşehir Merkez ilçede Kırşehir Lisesi'nde öğrenim görmekte olan Türkçe-Matematik kolu öğrencilerinden rasgele belirlenen deney grubunda 30 ve kontrol grubunda 30 olmak üzere toplam 60 öğrenciden oluşan grupta gerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi veri toplama aracı olarak kullanılmış ve veriler, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) versiyon 10.0 programında analiz edilerek değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonuçlarına göre grupların öntest - sontest ortalama fark puanları incelendiğinde deney grubunun X = 7,00, kontrol grubunun ise X =4,97 olduğu ve deney grubunun fark ortalama puanının, kontrol gurubundan daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Gözlenen bu farkın anlamlı olup olmadığını belirlemek amacıyla öntest - sontest toplam puanları için varyans analizi yapılmış, gruplar arasında toplam öntest-sontest fark puanları açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur.[F(1-59)=5,161, p<0.05].