Web 2.0 Araçlarının 9. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Zarından Madde Geçişleri Konusundaki Akademik Başarıları Üzerine Etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MERVE ÇELİK

Danışman: Meryem Selvi

Özet:

Bu çalışmanın amacı Web 2.0 araçlarının 9. sınıf öğrencilerin hücre zarından madde geçişleri konusundaki akademik başarıları üzerinde etkisini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 öğretim yılında 9. sınıfta öğrenim gören 78 lise öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma çoklu yöntem kullanılarak yürütülmüştür. Nicel veriler başarı testi ile nitel verileri görüş formuyla elde edilmiştir. Uygulama sürecinde Web 2.0 araçları (Quizizz, Go Animate, Kahoot, Quizlet, Emaze, Plickers, Slido, Word Art, Wordwall, Bubbl ve Creately) kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın uygulaması dört haftadan (8 ders saati) oluşmaktadır. Hücre Zarı Madde Geçişleri testi gruplara öğretim yapılmadan önce ön test ve öğretim yapıldıktan sonra son test olarak uygulanmıştır. Uygulama sonucuna göre; akademik başarı açısından geleneksel öğretim ve Web 2.0 araçları kullanılarak derslerin işlendiği öğrencilerin lehine anlamı bir farklılık olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçları Web 2.0 araçlarının öğrencilerin başarısını artırdığını ortaya koymuştur. Ayrıca çalışmaya katılan öğrenciler Web 2.0 araçlarının derste kullanımının öğrenilen bilginin kalıcılığını ve etkili öğrenmeyi sağladığını, öğrenmeyi kolaylaştırmada ve teknolojik beceriler kazandırmada vii etkili olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerin Web 2.0 araçlarının derste kullanımına yönelik olumsuz yönlerini ise süreçte teknik problemlerin oluşması ve yaşanması ile teknolojiyi kullanmadaki yetersizlikleri olarak ifade ettikleri görülmüştür.

Anahtar Kelimeler: Web 2.0 Araçları, Biyoloji Eğitimi, Akademik Başarı, Hücre Zarı