Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ÜMMÜGÜLSÜM ÇAM
Danışman: Nuran Say
Özet:
Bu araştırmada 8. Sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersine ilişkin tutumları ölçülmek
istenmiştir. 8. Sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersine ilişkin bilişsel, duyuşsal, ve
davranışsal tutumları arasındaki ilişki, çevre faktörü ve cinsiyet faktörünün etkisi
araştırılmıştır ve bu tutumları belirleyen etmenler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada
veri toplama aracı olarak tutum ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek ilgili literatür taraması
yapıldıktan sonra uzman kişilerin görüşleri alınarak bizzat araştırmacı tarafından
hazırlanmıştır. Nicel veriler, 19 sorudan oluşan geçerliliği ve güvenirliliği saptanmış, Görsel
Sanatlar tutum ölçeği ile elde edilmiştir. Ölçek, Aksaray ilinde olmak üzere örnekleme
seçilen sosyoekonomik açıdan farklı 2 ortaokulda toplam 114 öğrenciye uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda; 8. sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersine ilişkin tutumlarında
çevre faktörünün anlamlı bir farklılığa yol açmadığı sonucuna varılmıştır. Sosyoekonomik
durum düştükçe, kızlarda Görsel Sanatlar dersine olan ilginin arttığı sonucuna ulaşılmıştır.
8. sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersine ilişkin tutumlarının sınavlar doğrultusunda
şekillendiği ve bu faktörlerin tutumu büyük ölçüde etkilediği belirlenmiştir. 8. sınıf
öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersini diğer derslere kıyasla daha az önemli ve gereksiz ders
olarak görmeleri en dikkat çekici sonuçlardandır.
Anahtar Kelimeler : Sanat, Görsel Sanatlar Dersi, Tutum