Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Öğrenci: MELTEM SU
Danışman: BİLAL GÜNEŞ
Özet:Bu çalışmanın amacı; Türkiye'de Ortaöğretim kurumlarında uygulanmış olan 2011 Fizik Öğretim Programını ve 2013 yılından itibaren uygulanmaya konulan 2013 Fizik Öğretim Programını; ölçme - değerlendirme yaklaşımı ile öğrenme - öğretme yaklaşımı başlıkları altında incelemektir. Bu amaçla iki ölçek hazırlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılarak yapılandırılmıştır. Bu çalışmada 2011 ve 2013 Fizik Öğretim Programlarını incelemek için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma öğretim programlarının giriş bölümleri, ünite girişleri ve kazanımları dikkate alınarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 9. ve 12. sınıf fizik öğretim programları oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda; her iki öğretim programının giriş bölümünde ölçme ve değerlendirme ile öğrenme ve öğretme süreci ölçeklerinde yer alan ölçütlere dair bulgulara rastlanmıştır. Ünite girişleri ve kazanımlar bölümünde her iki ölçeğin ölçütleri için farklılıklar tespit edilmiştir. Özellikle; yaşam temelli yaklaşım, ön bilgileri yoklama ve kavram yanılgılarının dikkate alınması, bilginin yanında beceri ve tutum değerlere yer verilmesi başlıkları dikkate alındığında 2011 Fizik Öğretim Programının ön plana çıktığı sonucuna ulaşılmıştır