Ortaokul 7. Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Olan Tutumları İle Akademik Başarılarının Karşılaştırılması (Çankaya Rauf Orbay Ortaokulu İle Mamak Rotary Yeşiltepe Ortaokulu Örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Sibel Güney

Danışman: MEHMET GÜÇLÜ

Özet:

Bu araĢtırmanın amacı ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor dersine olan tutumları ile akademik baĢarılarını çeĢitli değiĢkenler açısından incelemek ve arasındaki iliĢkiyi ortaya koymaktır. Bu çalıĢma betimsel tarama modelinde olup, Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliĢtirilen, ilk ve orta öğretim öğrencileri üzerinde uygulanan, 12 si olumlu, 12 si olumsuz olmak üzere toplam 24 maddeden oluĢan Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği kullanılmıĢtır. Ölçekten alınabilecek en düĢük puan 24, en yüksek puan 120 dir. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.93, araĢtırma grubuna benzer 30 kiĢiye ikinci kez uygulama sonucu elde edilen test-tekrar test korelasyon katsayısı 0.85 tir. Ayrıca araĢtırmada öğrencilere kiĢisel bilgiler formu sunulacak olup bu formda; cinsiyet, sınıf, akademik baĢarı notu gibi demografik özellikler elde edilmiĢtir. AraĢtırmanın evreni, Ankara ili Çankaya ve Mamak ilçeleri sınırları içinde bulunan ortaokulların 7. ve 8. sınıf öğrencileridir. AraĢtırmanın örneklemi. 2015- 2016 eğitim-öğretim yılında Çankaya Rauf Orbay Ortaokulu 7. ve 8. sınıf öğrencileri ile Mamak Rotary YeĢiltepe Ortaokulu 7. ve 8. sınıfta öğrenim gören 605 öğrenciden oluĢmuĢtur. AraĢtırmada akademik baĢarı notu 100 üzerinden değerlendirilmiĢ olup öğrencilerden; 0-49 arasında nota sahip olanlar akademik baĢarısı düĢük, 50-79 arasında nota sahip olanlar akademik baĢarısı orta, 80-100 arasında nota sahip olanlar akademik baĢarıları yüksek kabul edilmiĢtir. Bu araĢtırmada tutum ölçeğimiz ve kiĢisel bilgiler formumuz okul idaresinden izin alınarak, Beden eğitimi ve spor dersin 20 dakikasında öğrencilere uygulanmıĢtır. AraĢtırma verilerinin değerlendirilmesinde tek değiĢkene iliĢkin frekans dağılımı yanında paremetrik testlerden bağımsız gruplarda t testi ve One-Way ANOVA testleri kullanılmıĢ, hata düzeyi 0.05 olarak alınmıĢtır. AraĢtırmada, öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarında Çankaya Rauf Orbay Ortaokulu ve Mamak Rotary YeĢiltepe Ortaokulu öğrencileri benzer davranıĢlara sahiptir. AraĢtırmaya katılan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarında kız ve erkek öğrenciler farklı davranıĢlara sahiptir, ortalama değeri daha yüksek olan erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının daha yüksektir. AraĢtırmaya katılan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarında 7. sınıf ve 8. sınıf öğrencileri farklı davranıĢlara sahiptir, ortalama değeri daha yüksek olan 7. Sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu görülmektedir. Ortaokul 7. ve 8. sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine Yönelik Tutumları ile Akademik BaĢarılarının KarĢılaĢtırılması için yapılan çalıĢma sonucunda, akademik baĢarıları farklı olan öğrenciler benzer beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlara sahiptir.