Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Öğrenci: MESUT YAŞAR
Danışman: SALİH ŞAHİN
Özet:Öğrenmenin gerçekleşebilmesini sağlayan en önemli değişkenlerden birisi öğretim yöntemleridir. Bu doğrultuda son yıllarda üzerinde önemle durulan eğitim yaklaşımlarından biri de proje hazırlamadır. Kalıcı izli öğrenmeyi sağlamayı amaçlayan proje hazırlama; öğrenmenin sadece sonuç değil süreç boyutunu vurgulamakta, öğrenmeyi arzulanan ölçüde bireyselleştirmekte, öğrenme sürecinde öğrenenin aktif bir rol almasını ve öğrenme kazanımlarını bizzat kendisinin yapılandırmasını amaçlamaktadır. Proje hazırlama sayesinde öğretmen ve öğrencilere; ilgi ve yeteneğine göre çalışma imkânı verir, yaparak, yaşayarak öğrenme fırsatı sunar, disiplinler arası çalışma öğrenmeler için zemin hazırlar, yaşamla ilişkilendirilmiş öğrenme ortamı hazırlar, araştırma yöntemlerini öğrenmesini sağlar, kalıcı izli öğrenmelere imkân verir, uzun süreli beceri kazandırır, öğrenciler süreçte aktif olarak yer alır, kendi öğrenme süreçlerini kendileri planlarlar, bireysel ve grup olarak çalışma imkânı yakalayabilirler. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; araştırmaya katılan öğretmenlerin büyük çoğunluğunun proje hazırlamadığı, proje eğitimi almadığı ve öğrencilerine danışmanlık yapmadıkları, proje eğitimi alan öğretmenlerin ise proje hazırladığı ve öğrencilerine danışmanlık yaptığı yani proje yönetme sürecine katıldığı, öğretmenlerin tamamına yakını proje hazırlama konusunda eğitim alma konusunda istekli oldukları görülmektedir. Proje hazırlama öğretmenlerin, kariyerine etki ettiği, bilimsel düşüncenin gelişimine katkı sağladığı, projeden elde edilen bilgilerin daha kalıcı olduğu, zaman yönetimi ve araştırma becerilerini daha da geliştirdiği, öğrencilere ise araştırma becerileri, zaman yönetimi ve bilimsel düşünceleri geliştirdiği, planlı çalışma alışkanlığı kazandırdığı, ders başarısına olumlu katkı sağladığı görülmektedir.