7. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ İLE FEN BİLGİSİ DERSİ EĞİTİM PROGRAMLARININ BAŞARIYA ETKİSİNİN KARŞILAŞTIRMASI


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Aşkın Burhan ÜNAL

Danışman: RAHMİ YAĞBASAN

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersi ile Fen Bilgisi dersi eğitim programlarına göre öğrenim gören 7. Sınıf öğrencilerinin Kuvvet ve Hareket konusu ile ilgili başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını araştırmaktır. Çalışma, Polatlı Mıhçıoğlu İlköğretim Okulunda 43 öğrenciden oluşan bir örneklemde gerçekleştirilmiş olup, zayıf deneysel desen türlerinden statik grup öntest-sontest desenindedir. Örneklemi oluşturan deney ve kontrol gruplarının hem öntest hem de sontest puanlarına göre anlamlı bir fark gösterip göstermediğini test etmek için bağımsız t-testleri yapıldı. Öntest puanlarını ortak değişken olarak atayarak deney ve kontrol gruplarının sontest puanlarına göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini test etmek amacıyla ise, tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) yapıldı. Buna göre, üç esas bulgu elde edildi. İlk olarak, deney ve kontrol gruplarının arasında anlamlı bir fark bulunmadığı gözlendi. İkinci olarak, sontest puanlarına göre grupların istatistiksel anlamlı fark gösterememesine rağmen (p<0.05) , uygulamada anlamlı fark gösterdiği bulundu (eta-kare=0.112). Ve son olarak, öntest puanları kontrol edildiğinde, deney ve kontrol gruplarının performanslarında sadece istatistiksel anlamlı fark değil, uygulamada da anlamlı fark olduğu gözlemlendi. Sonuç olarak, çalışma Mıhçıoğlu İlköğretim Okulu 7. Sınıflarında Fen ve Teknoloji dersi eğitim programına göre Kuvvet ve Hareket konusunun işlenmesinin daha etkili bir yöntem olduğuna dair bulgular ortaya çıkarmıştır.