Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Drama Alanındaki Yeterliliklerinin Belirlenmesi (Sivas İli Örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Yunus Yapalı

Danışman: İLKNUR ÖZAL GÖNCÜ

Özet:

Bu araştırma, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin drama alanındaki yeterliliklerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nde görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 98 okul öncesi öğretmeninin drama yöntemine yönelik yeterlilikleri var olduğu biçimiyle tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen Drama Yeterlilik Anketi, verilerin analizinde ise SPSS 22.0 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda eğitim kurumlarında okul öncesi öğretmeni olarak çalışan öğretmenlerin; çoğunluğu 18-28 yaş arasında kadınlardan oluşmaktadır. Katılımcıların drama eğitimlerinin mezun oldukları lisans programında gördükleri drama dersi ile sınırlandırılmış olduğu, çoğunluğunun drama eğitimiyle ilgili kurslara katılmaya istekli oldukları, doğaçlama tekniğinin en çok bilgi sahibi olunan ve deslerde en çok kullanılan teknik olduğu sonucuna ulaşılmıştır.