Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Öğrenci: ÇINAR KILIÇ
Danışman: SÖNMEZ GİRGİN
Özet:Çevre sorunlarının kökünden çözülebilmesi için planlı ve programlı bir eğitimin küçük yaşlardan itibaren verilmesinin çok önemli olduğu bilinmektedir. Bireylerin çevre eğitimi süreci içerisinde aktif rol alması öğrenmenin kalıcı olmasını sağlar. Bu eğitim sonucunda duyarlı ve bilinçli bireyler yetiştirilmesi, çevre sorunlarının azalmasına çok büyük katkı sağlayacaktır. Bu araştırmanın amacı, orijinali Kibbe, Bogner ve Kaiser (2014) tarafından geliştirilen İki faktörlü Çevresel Değerler Modeli (2-MEV) ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışmasını yapmaktır. Ölçek, geçerlik ve güvenirliğinin belirlenmesi için eko-okullarda öğrenim gören 508 sekizinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek için faktör analizi yöntemi kullanılmıştır. Ölçeğin Türkçeye uygunluğuna doğrulayıcı faktör analizi ile bakılmıştır. 20 maddeye sahip olan ölçek Koruma ve Kullanma adında iki boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin tamamı için Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı ,88; Koruma boyutu için ,78 ve Kullanma boyutu için ,79 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar ölçeğin yapısının Türkçeye uygun olduğunu göstermiştir ve ölçeğin Türkiye'de de kullanılabileceği görülmüştür.